ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم؛

دهمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان برگزار شد+ببینید

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۱۴:۳۸:۵۵
کد خبر: ۷۹۰۱۴۷
دهمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی امام جمعه فقید آبادان برگزار شد+ببینید
دهمین سالگرد ارتحال آیت الله غلامحسین جمی با حضور اقشار مختلف مردم در حسینه ثارالله آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، دهمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج غلامحسین جمی نماینده حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و امام جمعه آبادان دوران دفاع مقدس، با حضور ویژه امیر دریابان علی شمخانی مشاور رهبری و دبیر شورای امنیت ملی در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد.

در این مراسم اقشار و اقوام منطقه آزاد اروند و خوزستان، اسمعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سید حسین دهدشتی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی روابط دولت و مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه اروند و خوزستان، یادگاران دفاع مقدس، پیشکسوتان جهاد، مقاومت و ایثار، روحانیون، بازاریان، ورزشکاران، هنرمندان، فرهنگیان و داشگاهیان بویژه دانشجویان، نیروهای نظامی و انتظامی، جانبازان، اصحاب رسانه و نمایندگان و استانداران ادوار مختلف و فعلی منطقه و خوزستان حضور داشتند.

در این بزرگداشت با حضور دریابان علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی، از برندگان مسابقه تصویر خوانی با مضامین استقامت، صبر و مسئولیت پذیری آیت الله جمی که بین دانش آموزان سه مقطع هفتم، هشتم و نهم  آبادان برگزاری شد، تقدیر به عمل آمد.

شعر خوانی، خاطره گویی و تبیین شخصیت این عالم نستوه از دیگر بخش های این برنامه بود.

لازم به ذکر است که، آیت الله غلامحسین جمی راوی کتاب نوشتم تا بماند، در سال 1304 خورشیدی در روستای اهرم تنگستان از توابع بوشهر در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نخستین امام جمعه آبادان منصوب شد.

آیت الله جمی 24 سال امامت جمعه آبادان را عهده دار بود و در دوران دفاع مقدس کنار رزمندگان در شهر ماند.

مقاومت و ایستادگی آیت الله جمی در دوران دفاع مقدس در مقابل سختی ها و بحران های موجود سبب شد تا مردم و به خصوص جوان ها در راستای مقابله با دشمن بعثی ترغیب شوند و اجازه ندهند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بعثی بیفتد.

این عالم ربانی دی ماه سال 1387 در سن 83 سالگی در بیمارستان امام(ره) آبادان به دیار باقی شتافت و بنا به وصیتش پیکر وی در"وادی السلام" نجف اشرف آرام گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز