در حاشیه دیدار تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان و هیرو تهران؛

هیاهویی برای بُردن/دیداری که سلامت بسکتبال کشور را زیر سوال بُرد+فیلم

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۱:۵۷:۱۴
کد خبر: ۷۹۴۸۴۵
هیاهویی برای بُردن/دیداری که سلامت بسکتبال کشور را زیر سوال بُرد+فیلم
وقتی که داوران با اعتراض تیم پالایش نفت روبرو می شوند که"چرا سرمربی تیم میهمان خطای تکنیکال دوم را دریافت نکرد؟!"، با توجیهی عجیب مواجه شدند که"اگر سرمربی هیرو را اخراج می کردیم حواشی بازی بیشتر می‌شد!".

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، قصه از دیدار رفت دو تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان و هیرو تهران از سری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور شروع شد. همان دیداری که به طرز مشکوکی سالن مسابقه را در روز بازی از زعفرانیه به شهید حیدرنیا منتقل کردند تا آبادانی ها بدون تمرین و آمادگی در سرمای رختکن و سالن به دیدار تیمی بروند که مهیای پیروزی در برابر آنها بود، دیداری که البته با پیروزی هیرو همراه بود. اما این پایان ماجرا نبود. پایان آن را سرمربی تیم هیرو تهران در جریان دیدار برگشت با خلق حرکات و رفتارهای به دور از اخلاق ورزشی در آبادان انجام داد که اتفاقا نتیجه هم گرفت.

پنج شنبه ششم دی ماه جاری، از سری مسابقات سوپر لیگ بسکتبال باشگاه‌های کشور دور برگشت یک دیدار بین تیم‌های بانوان پالایش نفت آبادان و هیرو تهران در سالن شماره یک مجموعه ورزشی 17 شهریور آبادان برگزار شد که با اتفاق های تاسف بار و مُضحک همراه بود. اتفاق هایی که اگر مورد پیگیری واقع نشود قطعا سلامت رقابت‌های این فصل لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور را زیر سوال خواهد برد.

این دیدار با حواشی زیادی همراه بود. در اکثر اوقات از سوی نیمکت تیم میهمان و در راس آن پوران عباسی سرمربی این تیم، اعتراض های عجیب و غریبی که توام با فحاشی و توهین به تیم مقابل، هیئت داوران و تیم داوری و همچنین شهروندان آبادانی و خوزستانی همراه بود، سبب شد که داوران این دیدار به زعم فیلم بازی بارها و بارها با سوت های اشتباه خود در نهایت سبب ساز باخت تیم پالایش نفت آبادان، با اختلاف دو امتیاز شدند.

اینکه در جریان این رقابت سرمربی تیم هیرو بارها بر میز داور بکوبد، بطری آب پرتاب کند، در گوش داور بخواند که فلان خطای بازیکن را بگیر، به بازیکن خود دستور دهد که به فلان بازیکن تیم پالایش نفت آسیب بزنند را شاید به راحتی در فیلم این بازی و البته گزارش ناظران دیدار بتوان دید.

اما زمانی قضیه جالب می شود که پوران عباسی وقتی به خاطر اعتراضاتی مکرر خود با خطای تکنیکال اول مواجه می شود میز داوران را متوجه تهدید خود می سازد و عنوان می‌کند که"شما سر تیم من را می‌خواهید در آبادان بِبُرید، من در فدراسیون رابط دارم و می‌ بینید که با شما چه برخوردی خواهند کرد." رفته رفته روند بازی تغییر کرد و سوت‌های پی در پی اشتباه به ضرر تیم میزبان تمام شد. حتی پس از دیدار وقتی که داوران با اعتراض تیم پالایش نفت رو به رو می شوند که"چرا سرمربی تیم میهمان خطای تکنیکال دوم را دریافت نکرد؟!"، با توجیهی عجیب مواجه شدند که"اگر سرمربی هیرو را اخراج می کردیم حواشی بازی بیشتر می‌شد!".

نکته بارز این موضوع مصاحبه ای است که اخیرا سرمربی تیم هیروی تهران برای دلیل تراشی، فرافکنی، تشویش اذهان عمومی و انحراف افکار بسکتبال دوستان در راستای کم رنگ جلوه دادن اتفاق های بازی روز پنج شنبه با یکی از خبرگزاری ها انجام داده است.

اینکه این روزها اعتراضات  به داوری و تهدید و فریاد زدن سرمربیان در جریان مسابقات به دستمایه ای برای پوشش ضعف تیم خود و گرفتن امتیاز از داور باب شده است، مختص بسکتبال نیست. هر چند باید به انتظار نشست و دید کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال و حراست این فدراسیون چگونه و با چه رویکردی به قضیه این دیدار ورود خواهد کرد. دیداری که در آن سلامت بسکتبال کشور زیر سوال رفت.

در ذیل به روایت تصویر قسمت هایی بازی دو تیم و داوری دیدار را مشاهده می کنید؛

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز