رئیس اداره سلامت روان دانشکده علوم پزشکی آبادان:

خودکشی بیماری قابل درمان است/لزوم مدیریت رسانه ها در انتشار اخبار مرتبط با خودکشی

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۱۸:۴۱:۵۹
کد خبر: ۷۹۵۰۷۱
خودکشی بیماری قابل درمان است/لزوم مدیریت رسانه ها در انتشار اخبار مرتبط با خودکشی
احمدرضا ورمزیار گفت: خودکشی یک بیماری قابل درمان است و 80 درصد افرادی که اقدام به خودکشی می کنند از نظر سلامت روان مشکل دارند و باید درمان شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، احمدرضا ورمزیار رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی آبادان در کارگاه آموزشی نقش رسانه در پیشگیری از رفتارهای خودکشی که در سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: شواهد و تجربه گذشته موارد متعددی از بروز اپیدمی یا همه گیری خودکشی را به دنبال انتشار نامناسب اخبار مربوط به خودکشی افراد خاص و شناخته شده در سطح جهان و ایران ثابت کرده است بنابر این درج و انتشار صحیح اخبار می تواند در پیشگیری از خودکشی نقش فعالی داشته باشد.

او با عنوان اینکه مدیریت صحیح انتشار اخبار خودکشی در رسانه ها در کاهش و پیشگیری از رفتار افراد در این رابطه موثر است، گفت: رسانه ها می توانند تاثیری جدی بر نگرش و رفتار افراد بگذارند بنابر این لازم است در تهیه اخبار مرتبط با سلامت روانی و اجتماعی جامعه بیشتر دقت کنند.

ورمزیار افزود: برای خنثی سازی خودکشی تقلیدی، لازم است در انتشار اخبار، عکس و فیلم هیجان انگیز در مورد خودکشی پرهیز کرد چون ریسک خودکشی را در افراد مستعد افزایش می دهد.

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد آبادان اضافه کرد: خودکشی یک بیماری قابل درمان است و 80 درصد افرادی که اقدام به خودکشی می کنند از نظر سلامت روان مشکل دارند و باید درمان شوند.

او با بیان اینکه آمار خودکشی در آبادان نسبت به شاخص های کشوری پایین تر است تصریح کرد: در حال حاضر در سیزده مرکز جامع سلامت وابسته به دانشکده علوم پزشکی آبادان، 10 مرکز در خرمشهر و سه مرکز در شادگان به صورت رایگان خدمات روانشناسی و مشاوره ای ارائه می دهند.

ورمزیار توضیح داد: خدمات سلامت روان در مراکز جامع سلامت وابسته به دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل شناسایی، درمان و پیگیری اختلالات روانی و رفتاری کودکان، نوجوانان، میانسالان و سالمندان و همچنین ارزیابی تکامل ذهنی کودکان و مشکلات تحصیلی و مسایل روانشناختی دوران بلوغ می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز