سرپرست فرمانداری آبادان :

ایده انجام"پایلوت سلامت" در اروند ناقص است/نباید قولی داد که از عهده انجامش بر نمی آئیم

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۵:۵۷:۰۸
کد خبر: ۷۹۵۴۸۴
ایده انجامپایلوت سلامت در اروند ناقص است/نباید قولی داد که از عهده انجامش بر نمی آئیم
سید زین‌العابدین موسوی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه سلامت هزینه کرده است اما در بعد اینکه این منطقه"پایلوت سلامت" باشد، هنوز شاخص‌های زیادی را کم داریم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین‌العابدین موسوی سرپرست فرمانداری آبادان ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی منطقه جنوب غرب خوزستان در فرمانداری آبادان اظهار کرد: از روز نخست یکی از اهداف این بود که منطقه پایلوت سلامت بشود اما چنین نشد و این را می‌توان در مقایسه منطقه با سایر شهرها، به لحاظ برخورداری از تجهیزات و امکانات درمانی و بهداشتی محک زد و متوجه شد.

او با عنوان اینکه در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام‌ شده اما هنوز کافی نیست، گفت: با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه سلامت هزینه کرده است اما در بعد اینکه این منطقه"پایلوت سلامت" باشد، هنوز شاخص‌های زیادی را کم داریم.

موسوی با عنوان اینکه یکسری از اقداماتی که در وظایف حوزه سلامت دیده شده جایش خالی است و نتوانستیم به درستی آنها را به انجام برسانیم، افزود: وجود منطقه آزاد اروند توقع مردم و دولت را بالا برده اما آنچه که اکنون وجود دارد، جوابگو نیازها و برآورده کردن توقعات نیست.

سرپرست فرمانداری آبادان با اشاره به اینکه، سازمان منطقه آزاد اروند در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشکده علوم پزشکی برای کمک به بهبود فضاهای درمانی و فراهم آوردن تجهیزات پزشکی به انجام رساند بر استمرار انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی تاکید کرد.

او همچنین با ابراز گلایه از تعداد کم جلسات برگزار شده در این حوزه، از رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خواست تا بر برنامه‌ ای برای افزایش تعداد جلسات و هماهنگی برگزاری دو جلسه منطقه‌ای دیگر تا پیش از پایان سال جاری در نظر گرفته شود.

موسوی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: با توجه به مشکلات شوری آب که سال گذشته گریبان مردم منطقه را گرفت باید از هم اینک به فکر چاره بود و با برنامه‌ریزی مناسب از تکرار مسائل سال گذشته جلوگیری کنیم.

او خطاب به مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: کمیسیون ماده هشت در منطقه آزاد اروند برای انجام تغییر کاربری‌ها ایجاد شده و در صورت مواجه با مشکل برای تأمین زمین مورد نیاز احداث مراکز و پایگاه‌های بهداشتی می‌توانید از آن طریق مسئله را دنبال کنید،

موسوی گفت: همچنین کمیته‌ای تحت عنوان"کمیته تامین زمین برای طرح های بهداشتی" با عضویت فرمانداران، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند، مسکن و شهرسازی، شهرداران سه شهر و مدیران شبکه‌های بهداشت سه شهرستان نیز تشکیل شود.

سرپرست فرمانداری آبادان در پایان تاکید کرد: جلسات باید خروجی داشته باشند و نتیجه آن دیده شود. نباید قولی داده شود که از عهده انجامش بر نمی آئیم. وعده‌هایی که مسئولان دستگاه‌های مختلف در جلسات می‌دهند باید جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما