با حضور کارگروه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در اروند؛

الحاق شهرهای چوئبده و اروندکنار به منطقه آزاد اروند بررسی می شود

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۵:۵۰:۵۸
کد خبر: ۷۹۷۲۷۱
الحاق شهرهای چوئبده و اروندکنار به منطقه آزاد اروند بررسی می شود
کارگروهی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای بررسی الحاق شهرهای چوئبده و اروندکنار به محدوده منطقه آزاد اروند، وارد آبادان شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، با دستور مرتضی بانک، کارگروهی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور برای بررسی الحاق شهرهای اروند کنار و چوئبده به منطقه آزاد اروند، به آبادان سفر کردند.

این کارگروه پس از بررسی و مطالعات میدانی، گزارش کار خود را برای الحاق این دو بندر جنوبی خوزستان به دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ارائه می کنند.

همچنین اسمعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند پیش تر نیز خبر از پیگیری الحاق بنادر چوئبده و اروندکنار به منطقه آزاد اروند داده بود.

چندی پیش نیز هر سه نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار الحاق بنادر چوئبده و اروندکنار به منطقه آزاد اروند شده بودند.

ساکنان چوئبده و اروندکنار بارها  خواستار الحاق این دو شهر بندری به منطقه آزاد اروند شده بودند.

منطقه آزاد اروند با مصوبه هیئت دولت در بهمن ماه 1384 فعالیت خود را در محدوده ای 17 هزار هکتاری شروع کرد اما در سال 1392 با سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به خوزستان، محدوده منطقه آزاد اروند به 37400 هکتار افزایش یافت.

آبادان، خرمشهر، جزیره مینو و بخش مهمی از کرانه شرقی اروندرود در محدوده  منطقه آزاد اروند قرار دارند.

منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینو شهر(جزیره مینو) که در محل تلاقی دو رود خانه اروند رود و کارون واقع شده است. این منطقه همجوار با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیت های از قبیل حمل و نقل جاده ای و ریلی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز