اطلاعیه مدیریت بحران خوزستان؛

خوزستان بارانی می شود/خطر سیل و بالا آمدن آب رودخانه ها

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۵:۴۳:۴۵
کد خبر: ۷۹۹۱۳۵
خوزستان بارانی می شود/خطر سیل و بالا آمدن آب رودخانه ها
اداره کل مدیریت بحران خوزستان از شروع بارش برف و باران، خطر آب گرفتگی، سیل و بالا آمدن آب رودخانه ها در خوزستان طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، در اطلاعیه  اداره کل مدیریت بحران خوزستان آمده است: با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران و بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی به استان، از اوایل روز یکشنبه تا اوایل سه شنبه، ابتدا بارش پراکنده طی روز یکشنبه و سپس بارش باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای قابل ملاحظه به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان طی روز دوشنبه با احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها در نقاط مذکور پیش بینی شده است.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است: همچنین کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی استان به سبب بارش برف و کولاک وجود دارد و شمال خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش بینی می شود. همچنین ورود سامانه بارشی دوم به استان خوزستان از اواخر روز سه شنبه تا اواخر روز پنجشنبه موجب وقوع بارندگی و بارش برف در ارتفاعات شمالی و شرقی استان خواهد شد.

در پایان این اطلاعیه به فرمانداران تاکید شده است: برقراری کشیک شبانه روزی و آماده باش نمودن اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه های مرتبط شهرستان؛ مسدود نمودن جاده های حادثه خیز در صورت لزوم با هماهنگی نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های مرتبط شهرستان طبق ضوابط؛ اطلاع رسانی به شهروندان بویژه افراد ساکن در مناطق در معرض خطر برای رعایت اصول ایمنی مانند عدم تردد غیر ضروری و عدم تردد و توقف و اسکان و برپایی کمپ و چادر در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها وکانال ها و دره ها و مناطق مرتفع و پرخطر و سایر تدابیر لازم برای  پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات را به این اداره کل ارسال نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما