استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم راه اندازی سریع ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز/ رهاسازی آب از سدها با دقت انجام شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۳:۴۶:۳۴
کد خبر: ۸۰۰۴۷۹
لزوم راه اندازی سریع ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب شرق  اهواز/ رهاسازی آب از سدها با دقت انجام شود
غلامرضا شریعتی گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید در کمترین زمان ممکن برای راه اندازی پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز و تعیین پیمانکار طرح اقدام کند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در  نشست کار گروه حفاظت کیفی رودخانه کارون که دوشنبه ۲۴ دی ماه با حضور دبیر و اعضای این کارگروه در سالن جلسات استانداری تشکیل شد، با اشاره به ادامه ریخته شدن فاضلاب شرق اهواز به این رودخانه اظهار کرد: به دلیل راه اندازی نشدن ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز همچنان فاضلاب در شرق این کلانشهر به رودخانه کارون می ریزد که این وضع سلامت مردم را به خطر می اندازد.

او گفت: برای جمع آوری فاضلاب شرق اهواز، تصفیه خانه آماده است اما به دلیل اینکه کلکتور و ایستگاه پمپاژ آن راه اندازی نشده است امکان تصفیه فاضلاب در آن نیست بنابراین فاضلاب همچنان وارد کارون می شود و این پسندیده نیست.

شریعتی افزود: شرکت آب و فاضلاب اهواز باید در کمترین زمان ممکن برای راه اندازی پمپاژ این تصفیه خانه و تعیین پیمانکار طرح اقدام کند.

استاندار خوزستان در ادامه این نشست اضافه کرد: به دلیل بارش های خوب باران و برف در استان سدهای خوزستان در شرایط بهتری هستند، سازمان آب و برق استان در رهاسازی آب از سدها نهایت دقت را داشته باشند تا روستاها و شهرهای پایین دست، دچار ضرر و زیان نشوند.

شریعتی تاکید کرد: رهاسازی خارج از ظرفیت رودخانه انجام نشود تا آسیبی به کشاورزان و روستاها وارد نشود و از سوی دیگر در پایان زمستان و بهار با کمبود آب نیز مواجه نشویم.

نماینده عالی دولت در خوزستان در ادامه توضیح داد: 260 میلیارد ریال برای طرحی در تصفیه خانه غرب اهواز در نظر گرفته بودیم اما با توجه به ناموفق بودن طرح، این اعتبار برای بهبود وضعیت فاضلاب اهواز هزینه می شود.

استاندار خوزستان در پایان گفت: شرکت آبفای استان نیز در سال 98 برای خوزستان باید برنامه و اقدام عملی داشته باشد، از سال آینده هم طرح فاضلاب شهرستان گتوند را آغاز کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز