با حضور شاعرانی از هفت کشور خارجی؛

هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند آغاز به کار کرد

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۲:۳۰:۲۹
کد خبر: ۸۰۰۶۵۲
هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند آغاز به کار کرد
با حضور شاعرانی از هفت کشور خارجی و شاعران عرب اروند هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند با نام(مهرجان السلام) ساعت 18 شامگاه سه شنبه 25 دی ماه در آبادان کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند(مهرجان السلام) با حضور شاعرانی از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، اردن، تونس، بحرین، عمان و ایران به میزبانی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و انجمن شعر سپید عربی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند آغاز به کار کرد.

 در مراسم افتتاحیه این جشنواره شاعران حاضر از کشورهای مختلف نظرات خود را درباره برگزاری جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند و کشور ایران بیان کردند.

صلح بدون شعر امکان پذیر نیست

"احمد العجمی" شاعری از کشور بحرین گفت: جهان امروز که رو به نابودی است. ریشه و منشاء آن سیاست های غلط است. صلح بدون شعر امکان پذیر نیست. انسان امروز موجودات زیبا را نابود کرده است. سیاستگزاران بهتر است شعر بخوانند.

صلح بر مبنای عدالت اجتماعی ایجاد می شود

"عبیر شراره" شاعر لبنانی حاضر در هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند اظهار کرد: ایران کشوری است که به فلسطین بسیار کمک کرد تا به سوی آرامش پیش رود و آرامش در آن حاکم شود. امیدواریم فشار اسرائیل بر لبنان کم شود و صلح بر مبنای عدالت اجتماعی ایجاد  شود.

انسان معاصر نیاز به گفت و گو دارد

"باسمه غنیم" شاعری از کشور اردن در این جشنواره بین المللی بیان کرد: از کشور زیبای اردن به کشور ایران اسلامی که نماد"صلح" است، سلام می فرستم. گفت و گوی تمدن ها نیاز کشور هاست و صلح از طریق معلومات و اندیشه ها حاصل می شود. انسان معاصر نیاز به گفت و گو دارد.

مردم اروند  خیلی خوب شعر سپید عربی را می شناسند

"دکتر حازم هاشم" شاعری از کشور عراق که برای دومین سال در این جشنواره حضور پیدا کرده با نگاه مثبت به برگزاری هشتمین دوره جشنواره بین المللی شعر سپید اروند گفت:  اینجانب حامل سلام وزیر فرهنگ و رئیس انجمن نویسندگان کشور عراق به هشتمین جشنواره صلح اروند هستم. سال قبل که برای اولین بار به این جشنواره دعوت شدم، نگران بودم زیرا فکر می کردم این منطقه بیشتر به شعر فولکلور اهمیت می دهد. وقتی که جمعیت در سالن را مشاهده کردم و اشتیاق آنها را به شنیدن شعر سپید حس کردم، شگفت زده شدم. مردم این منطقه خیلی خوب شعر سپید عربی را می شناسند. نیاز امروز این است که سلفی گری فرهنگی پایان پذیرد.

از کشور تونس بسوی کشور ایران آمده ام با بال های صلح

"جمال جلاصی" شاعری از کشور تونس بیان کرد: هشت سال از انقلاب تونس گذشت. از کشور تونس به سوی کشور ایران آمده ام با بال های صلح، احساس من این را می گوید که چهره مردم ایران بسیار شبیه مردم تونس است.

فرهنگ مردم آبادان را باید از دیدگاه جامعه شناختی و پدیدار شناختی، مکتوب کرد

"مبارک الجابری" شاعری از کشور عمان نیز در این جشنواره اظهار کرد: از کشور عمان با فرهنگ، به مردم  ایران اسلامی درود می فرستم. در عمان مردم سنی و شیعه در یک مسجد نماز می خوانند. سال قبل مردم آبادان مرا خیلی شگفت زده کردند. امیدوارم نویسندگان، فرهنگ مردم آبادان را از دیدگاه جامعه شناختی و پدیدار شناختی خوب تحقیق و مکتوب کنند.

قلب من برای مردم آبادان می تپد

"ریما محفوض" شاعر کشور سوریه که برای دومین بار در جشنواره حضور یافته، در هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند  گفت: قلب من برای مردم آبادان می تپد. سال قبل آن را در منطقه آزاد اروند به جای گذاشتم. در دوره قبل جشنواره متفاوتی مشاهده کردم زیرا این جشنواره تخصصی به موضوع شعر می پردازد.

لازم به ذکر است که هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند سه شنبه شب(25 دی ماه جاری) آغاز به کار کرد و تا روز جمعه 28 دی ماه ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز