در ورزشگاه تختی و محل نصب تندیس استاد پرویز دهداری؛

جنگ دوستانه نفتی ها نیمه تمام ماند/ مرزبان مراعات اخلاق را نکرد

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۵:۵۳:۲۲
کد خبر: ۸۰۲۳۹۷
جنگ دوستانه نفتی ها نیمه تمام ماند/ مرزبان مراعات اخلاق را نکرد
علیرضا مرزبان سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در دیدار تدارکاتی تیمش مقابل صنعت نفت در دقیقه 40 بازی بازیکنان خود را از زمین برون کشید و بازی را نیمه کاره رها کرد.

تیم فوتبال صنعت نفت که تمرینات آماده‌سازی نیم‌فصل را در آبادان پیگیری می‌کند، پنج شنبه گذشته در ورزشگاه تختی آبادان میزبان تیم نفت مسجد سلیمان بود.

این دربی دوستانه که تا دقیقه 40 بازی با تک گل جعفر سلمانی در جریان بود، با تصمیم غیر منتظره علیرضا مرزبان سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان متوقف شد.

بازیکنان نفت مسجد سلیمان در دقیقه 40 این دیدار با تصمیم سرمربی خود، بازی را نیمه کاره رها کردند و از زمین بازی خارج شدند.

علیرضا مرزبان سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان با عنوان اینکه داوری این دیدار خوب نبود، اظهار کرد: داوری دیدار به نحوی بود که بازیکنان دو تیم تحریک شدند و بازی خشن دنبال شد.

او گفت: وقتی دیدم برخورد بازیکنان زیاد شده و ممکن است بازیکنان هر دو تیم آسیب ببینند، تیم را بیرون کشیدم.

از سویی مسوولان تیم صنعت نفت آبادان هر گونه هماهنگی را از سوی سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان با سرمربی تیم صنعت نفت آبادان در خصوص اتمام بازی در دقیقه 40 را رد کردند.

بر مبنای تایید صحبت های مرزبان، آیا هماهنگی با سرمربی تیم حریف و تیم داوری دیدار و یا حتی تذکر و یا دعوت بازیکنان به آرامش امکان پذیر نبود؟

در هر صورت صرف این همه وقت و هزینه برای برگزاری یک دیدار هر چند غیر رسمی(تدارکاتی و دوستانه) نباید سبب شود که به شکل دلخواه و آنی در آن دخل و تصرف کرد.

دیدار دوستانه یا تدارکاتی فقط به دلیل اینکه برد و باخت آنها لحاظ نمی شود و امکان جابجایی بازیکنان در آن بیشتر است، با رقابت های رسمی فرق دارند، اما قاعده همان قاعده است و مبنا همان مبنا.

بی شک آنچه در دیدار صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان صورت گرفت، باید از سوی مسوولان فوتبال کشور مورد توجه قرار گیرد، زیرا رفته رفته ممکن است در این گونه رقابت ها هر اتفاقی غیر رسمی قلمداد شود و تاثیر آن را در آینده بر سرنوشت رسمی فوتبال کشور ببینیم.

به هر حال حتی اگر حق با مرزبان هم باشد، دلیلی بر بی احترامی به حریف و هوادار وجود ندارد، آنهم درست در ورزشگاهی به نام تختی که تندیس معلم اخلاق فوتبال ایران(پرویز دهداری) نصب شده و این موضوع زنگ خطری برای فوتبال حرفه ایی و اخلاق در این ورزش است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز