مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز خبر داد:

ساماندهی مسیر سیلاب منطقه بن رشید/یک پل در مسیر رامهرمز-بهبهان تخریب شد

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۶:۲۶:۲۲
کد خبر: ۸۰۶۱۹۷
ساماندهی مسیر سیلاب منطقه بن رشید/یک پل در مسیر رامهرمز-بهبهان تخریب شد
سید مهرداد میرسالاری گفت: با حفر یک دهنه کانال، مسیر سیلاب منطقه بن رشید ساماندهی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید مهرداد میرسالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز با اعلام این خبر که سیلاب اخیر سبب تخریب یکی از پل های جاده اصلی رامهرمز- بهبهان شد، اظهار کرد: سیلاب سنگین چند روز اخیر به مزارع محدوده روستاهای بن رشید، جعفر صادق و رستم آباد خسارت وارد کرد.

او با عنوان اینکه یک دهنه کانال دهان گشاد به طول 700 متر از بالا دست پل تخریب شده ایجاد کردیم، گفت: این کانال در حد فاصل جاده اصلی و اراضی کشاورزی روستای بن رشید به موازات جاده برای هدایت و تقسیم مازاد سیلاب های آتی بین پل های دیگر حفاری شد.

میر سالاری با عنوان اینکه در بالادست یک عدد سیل بند عظیم در محل آبگرفتگی سیلاب های کوهستانی وارده به مزارع روستای جعفر صادق ساخته شد و علاوه بر این دیواره حفاظتی اراضی کشاورزی روستای بن رشید ترمیم و مسیر سیلاب در این محدوده ساماندهی شد، افزود: با توجه به گستردگی و وسعت بالای حوزه آبگیر مناطق و مراتع بالادست دشت های بن رشید و رستم آباد؛ تخریب چندین ساله دیواره سد آبخیزداری بن رشید، تجمیع روان آب های حاصله در یک مسیر واحد و در انتها ممانعت خط لوله انتقال نفت اصفهان و عدم پیش بینی سازه مناسب زیرگذر یا روگذر برای عبور آب سیلاب و زهکش های کشاورزی در حدفاصل جاده اصلی و اراضی کشاورزی در نقاط مختلف توسط شرکت نفت از جمله عوامل اصلی خسارت های به وجود آمده است.

مدیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: شرکت ملی نفت باید نسبت به احداث گذرگاه های آب حاصل از سیلاب ها در نقاط مشخص و پایاب زهکش های طرح رهبری در دشت سلطان آباد اقدام کند.

میرسالاری بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای کشاورزی آذر ماه سال جاری این شهرستان و دستور استاندار خوزستان، تامین به موقع اعتبار ترمیم سد آبخیزداری بن رشید می تواند از وقوع چنین سیلاب های ویرانگر به میزان چشم گیری جلوگیری کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز