مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در جلسه شورای سلامت عنوان کرد:

ضرورت نظارت مستمر دانشگاه علوم پزشکی بر آلودگی ناشی از سیلاب

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۶:۰۳:۵۶
کد خبر: ۸۱۱۶۷۳
ضرورت نظارت مستمر دانشگاه علوم پزشکی بر آلودگی ناشی از سیلاب
کیامرث حاجی زاده گفت: پس از سیلاب بیماری های ناشی از آلودگی های آب و فاضلاب ایجاد می شود که انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه نظارت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان امروز سه شنبه 23 بهمن ماه در جلسه شورای سلامت استان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بالا آمدن سطح آب موجب بیرون زدگی فاضلاب می شود که مستلزم نظارت جدی و مستمر دانشگاه علوم پزشکی اهواز است.

او گفت: در بسیاری از شهرهای به ویژه در اهواز و شهرهایی مانند رفیع و بوستان به دلیل بالا بودن سطح آب، آب به خیابان ها رسیده است که مستلزم حضور تیم های امداد نجات و شرکت های آب و فاضلاب است تا دستگاهای مکنده را به طور مستمر در منطقه به صورت آماده باش مستقر کنند و اگر جایی نیاز به لایروبی و یا هدایت فاضلاب دارد کار لایروبی را انجام دهند.

حاجی زاده افزود: پس از سیلاب بیماری های ناشی از آلودگی های آب و فاضلاب ایجاد می شود که انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه معاونت بهداشتی نظارت مستمری در این حوزه داشته باشند و گروه های متخصص را در این زمینه اعزام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر نظارت کلرسنجی و آب آشامیدنی اضافه کرد: پایان هفته جاری بارندگی شدید را در استان شاهد هستیم و هم اکنون نیز سدهای استان لبریز هستند لذا برای اینکه اتفاق ناگواری رخ ندهد و مشکلی برای استان پیش نیاید میزان دبی از سدها را افزایش می‌دهیم.

او بیان کرد: حجم دبی ورودی در مقطع اهواز ۱۴۰۰ مترمکعب در ثانیه است که ۱۴ برابر تابستان است.

حاجر زاده تصریح کرد: علت بالا آمدن رودخانه ها در حوزه کرخه افزایش میزان خروجی سدها است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما