وزیر بهداشت در بندر امام خمینی(ره) :

یکسان سازی خدمات بهداشت و درمان با سایر دستگاه ها/مشکلات بهداشت و درمان بندر امام رفع می شود

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۲:۴۷:۲۲
کد خبر: ۸۱۲۴۳۰
یکسان سازی خدمات بهداشت و درمان با سایر دستگاه ها/مشکلات بهداشت و درمان بندر امام رفع می شود
سعید نمکی گفت: به دنبال مکانیزمی برای یکسان سازی فی مابین وزارت بهداشت با دستگاه های ارائه دهنده خدمات بهداشتی همچون وزارت نفت و نیروهای مسلح در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از ماهشهر، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در جریان افتتاح اورژانس بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره) در خصوص مجزا شدن شبکه بهداشت و درمان این شهر بندری  اظهار کرد: در مسیر مجزا شدن شبکه بهداشت و درمان این شهر از نظر تقسیمات کشوری مشکلاتی وجود دارد و ما در حد توان در وزارت بهداشت و از طریق وزارت کشور این موضوع را پیگیری می کنیم.

او در جمع پزشکان، پرستاران و مسوولین شهری گفت: قول می دهیم کمبودهای این شهر در حوزه نیروی متخصص، پرستار و پیراپزشک را در اسرع وقت برطرف کنیم.

نمکی درباره برنامه های وزارتخانه مطبوعش برای توسعه بخش سوانح و سوختگی در بندر امام خمینی(ره) افزود: بخش های سوختگی را نمی توان در هر منطقه ای توسعه داد. در این میان یکی از برنامه های ما برای ارائه خدمات سریع تر به مردم، توسعه اورژانس است و در کنار اورژانس ها، امکانات مقدماتی را برای تثبیت بیمار سوختگی فراهم کنیم و در صورت نیاز، بیمار را به مرکزی با بخش سوختگی مجهزتر در مرکز استان ارجاع دهیم.

وزیر بهداشت در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب تر به مردم، افزایش ضریب اشتغال و کارایی و بهره وری واحدهای خدماتی، افزود: متولی اصلی سلامت جامعه ما هستیم اما تنها حدود 20 درصد تولیت در اختیار ما است و با تعدد مراکز تصمیم گیری در حوزه بهداشت و درمان مواجه ایم. در نظر داریم با دستگاه های ارائه دهنده خدمات بهداشتی مانند وزارت نفت، نیروهای مسلح و سایر دستگاه های اجرایی نشست هایی را برگزار کنیم تا دیوارهای فی مابین برداشته شود و طی مکانیزمی از تمامی امکانات کشور برای مردم ایران در مناطق مختلف استفاده کنیم تا شاهد کاهش هزینه های سربار و کمرشکن باشیم.

لازم به ذکر است که در سفر وزیر بهداشت به بندر امام دو طرح بهداشتی درمانی به بهره برداری رسید و از بیمارستان 64 تختخوابی در حال احداث این شهر بازدید کرد.

مقصد بعدی وزیر بهداشت سفر به شهرستان های شادگان، خرمشهر و آبادان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز