برای نخستین بار در استان خوزستان؛

دستگاه مکانیزه بازیافت زباله در آبادان به بهره برداری رسید / سرانه تولید زباله در آبادان ۲۰۰ گرم بیشتر از استاندارد است

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۷:۵۲:۳۴
کد خبر: ۸۱۴۲۹۸
دستگاه مکانیزه بازیافت زباله در آبادان به بهره برداری رسید / سرانه تولید زباله در آبادان ۲۰۰ گرم بیشتر از استاندارد است
در آیینی با حضور جمعی از مردم و مسولین شهری و منطقه ایی نخستین دستگاه هوشمند بازیافت زباله در آبادان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، همزمان با بیست و نهم بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی؛ ظهر امروز در آبادان نخستین دستگاه هوشمند بازیافت زباله از مبدا به بهره برداری رسید.

 حسین حمیدپور شهردار آبادان در این مراسم که با حضور جمعی از مردم و مسوولین شهری و منطقه ایی برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار در استان خوزستان و در شهر آبادان، دستگاه هوشمند بازیافت زباله از مبدا به بهره برداری می رسد.

او گفت: دستگاه هوشمند بازیافت با تحویل پسماند خشک، در همان لحظه، محاسبه قیمت پسماند را  به صورت کاملا هوشمند، انجام داده و مبلغ را به دو روش نقدی و شارژ کارت پسماند شهروندی  تحویل شهروندان می دهد.

حمیدپور افزود: زیبایی و حفظ بهداشت و محیط زیست و استفاده از تکنولوژی پیشرفته در دستگاه هوشمند بازیافت در مبدا، از مزیای استفاده از دستگاه هوشمند بازیافت زباله است.

مدیر سامانه شهری بیان کرد: این دستگاه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال و با همکاری بخش خصوصی تهیه، نصب و راه اندازی شده است.

 

شهردار آبادان با بیان اینکه از شهروندان انتظار داریم در راستای احترام به محیط زیست و جلوگیری از انتقال پسماند همکاری های لازم را داشته باشند تا از برگشت پسماند خشک و قابل بازیافت به محیط زیست جلوگیری شود، توضیح داد: در حال حاضر سرانه تولید زباله به ازای هر نفر ۸۰۰ گرم و روزانه ۱۸۰ تن زباله در آبادان است که از حد استاندارد دویست گرم بیشتر است و این موضوع به دلیل شرایط آب و هوایی و مهمان نوازی و سبک زندگی مردم آبادان است.

حمیدپور در پایان عنوان کرد: در صورت استقبال شهروندان از این روش، در ماه های آتی تعداد بیشتری از این دستگاه ها در سطح شهر راه اندازی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما