مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان در گفت و گو با برنا خبر داد:

افتتاح بخش طوبای زرین و چهل نمایشگاه چهل شهر یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در آبادان+ببینید

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۵:۵۱:۱۳
کد خبر: ۸۱۴۷۵۳
افتتاح بخش طوبای زرین و چهل نمایشگاه چهل شهر یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در آبادان+ببینید
احمد نشان گفت: یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با نمایش آثار بخش طوبای زرین و بخش چهل نمایشگاه و چهل شهر این جشنواره در آبادان افتتاح می‌شود.

احمد نشان مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان در گفت و گو با خبرنگار برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: برای نخستین بار بخشی از جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آبادان برگزار می‌شود.

او با عنوان اینکه افتتاحیه این رویداد فرهنگی چهارشنبه یکم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: هم‌زمان با افتتاحیه نمایشگاه" اتو واگنر" و حضور مهمانان خارجی و داخلی در سالن شماره یک با حضور ابراهیم حقیقی دبیرکل یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افتتاح می‌شود.

نشان با عنوان اینکه آثار بخش طوبای زرین یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و چهل نمایشگاه و چهل شهر در آبادان به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: ۲۶۵ اثر به نمایش در آمده در بخش طوبای زرین یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامل ۸۲ اثر تصویر سازی، ۷۰ اثر عکاسی، ۷۴ اثر کارتون و کاریکاتور، ۳۹ اثر گرافیک و تصویر 40  اثر از آثار گنجینه‌ی موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان"انقلاب در موزه هنرهای معاصر آبادان" به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

مدیر موزه هنرهای معاصر آبادان در پایان با اشاره به حضور دبیرکل یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در این افتتاحیه، اضافه کرد: حضور ابراهیم حقیقی فرصت مناسبی برای یک نشست تخصصی و تبادل نظر هنرمندان این رشته هنری در آبادان است که امیدواریم علاقمندان این فرصت را مغتم بشمارند.

لازم به‌ذکر است که، موزه‌ی هنرهای معاصر آبادان به عنوان اولین موزه هنری احداث شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به عنوان دومین موزه هنری کشور به لحاظ اهمیت، وسعت و آثار موجود از سوی ستاد بازسازی آبادان طراحی و ساخته شد. در سال ۱۳۸۲ با پیشنهاد دکتر خسرو نشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت به عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان، شهرداری آبادان آن را در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان قرار داد.

این موزه دارای 2800 متر زیر بنا و سه گالری، یک آمفی تئاتر و یک مرکز فروش کتاب های تخصصی و سایت اداری است و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت آن را عهده‌دار است.

این موزه در سال 1394 از سوی سازمان منطقه آزاد اروند بازسازی شد و مورد بهره‌برداری مجدد قرار‌گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز