سفیر اتریش در ایران تاکید کرد:

ما تحریم‌های آمریکا را قبول نداریم/تحریم ها ما را در کنار هم جمع می کند/به خواست رییس جمهور روحانی ایران را فراتر از تهران می بینیم

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۱:۰۹:۳۴
کد خبر: ۸۱۵۲۹۱
ما تحریم‌های آمریکا را قبول نداریم/تحریم ها ما را در کنار هم جمع می کند/به خواست رییس جمهور روحانی ایران را فراتر از تهران می بینیم
اشتفان شلتس گفت: آنچه که همه ما را در کنار هم جمع می کند این است که، معتقدیم تحریم های آمریکا تاثیری در روابط اتریش و ایران ندارد و همه ما تحریم های یک بعدی و یک جانبه آمریکا را قبول نداریم و آن را رد می کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا در آبادان، اشتفان شلتس سفیر اتریش در ایران شامگاه چهارشنبه یکم اسفند ماه جاری در حاشیه برپایی نمایشگاه آثار تجسمی و معماری اتریش با عنوان(اتو واگنر) در سالن شماره یک موزه هنرهای معاصر آبادان با عنوان اینکه حضور ما در این منطقه به نوعی اجابت خواسته رییس جمهور ایران است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر هفت ماه پیش رییس جمهور ایران به اروپا و اتریش، رییس جمهور روحانی از ما خواست تا ایران را فراتر از تهران ببینیم و با دیگر استان های ایران نیز مراوده کنیم و این حضور در همین راستا است.

او با بیان اینکه اتریش تنها کشور اروپایی است که یک انجمن فرهنگی فعال در ایران دارد، گفت: سوابق شراکت و همکاری عمیق دو کشور به زمان شاه اسماعیل اول بر می گردد و اتریش امسال در حال سپری کردن 700 سال همکاری مستند، 500 سال شراکت، 160۰ سال روابط دیپلماتیک کامل با ایران و گفت ‌وگوی 25 ساله بین ادیان ایران و اتریش است.

شلتس تاکید کرد: آنچه که همه ما را در کنار هم جمع می کند این است که، معتقدیم تحریم های آمریکا تاثیری در روابط اتریش و ایران ندارد و همه ما تحریم های یک بعدی و یک جانبه آمریکا را قبول نداریم و آن را رد می کنیم.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به شصتمین سالگرد تأسیس مرکز فرهنگی اتریش در تهران، تصریح کرد: متاسفانه باید بگویم این تحریم ها یک واقعیت هستند؛ اما معتقدیم از این فرصت باید بهترین بهره را کسب کرد و هر چه بیشتر تعامل و همکاری های فرهنگی فی مابین را گسترش دهیم تا ارتباطاتمان حفظ شود.

او توضیح داد: برپایی این چنین نمایشگاه هایی روابط فرهنگی میان دو کشور را گسترش می دهد و اهمیت دارد. این مراسم فرهنگی گامی رو به جلو برای توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور است.

شلتس با اشاره به اینکه در این سفر رییس بخش بازرگانی سفارت نیز ما را همراهی می کند، عنوان کرد: رییس بخش بازرگانی سفارت ضمن همراهی در این سفر، راه های همکاری با شناخت ظرفیت ها راه های همکاری را بررسی می کند چرا که یقیین داریم کانال و راه های نقل و انتقال مالی به زودی گشایش می یابد.

سفیر اتریش در ایران با تاکید بر اینکه مترصد فرصتی برای توسعه همکاری ها با ایران هستیم، بیان کرد: این نخستین نمایشگاه اتریش در ایران است و برگزاری این نمایشگاه، اولین و آخرین برنامه از اتریش در آبادان نیست و ما اکران فیلم و موسیقی اتریشی و برپایی نمایشگاهی دیگر را برای برپایی در منطقه آزاد اروند مد نظر داریم.

او با عنوان اینکه آبادان محل تلاقی تمدن های قدیم است و افتخاری می کنیم که در این شهر یاد معمار بزرگ اتریش گرامی داشته می شود، بیان کرد: آثار واگنر او را از معماران پیش از او در وین متمایز می کند هر چند آنها نیز در معماری وین تأثیر گذار بودند اما اتو واگنر تأثیر  عمیقی در معماری گذاشت که تا به امروز ادامه دارد.

اشتفان شلتس خاطر نشان کرد: در دیداری که صبح امروز با استاندار خوزستان داشتم از او خواستم تا یک بازدید کاملی از منطقه آزاد اروند داشته باشم که با موافقت استاندار فردا از بخش های مختلف این منطقه بازدید خواهم کرد.

سفیر اتریش در ایران در پایان ضمن تشکر از مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند به خاطر حمایت در برگزاری نمایشگاه اتو واگنر در موزه هنرهای معاصر آبادان، افزود: فردا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نشستی برگزار خواهد شد و به طور حتم تفاهم نامه های همکاری مختلفی منعقد  به امضا خواهد رسید.

لازم به ذکر است که در راستای فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر آبادان با همکاری موزه وین، شهرداری وین، مرکز فرهنگی اتریش در ایران، دفتر صدراعظم اتریش و حمایت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و سازمان منطقه آزاد اروند،  نمایشگاه"اتو واگنر؛ شهر بی‌انتها" با حضور و سخنرانی سفیر اتریش در ایران و گلمر خطیبی استاد دانشگاه وین، مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای تجسمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، در محل موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار شد.

در نمایشگاه آثار معماری"اتو واگنر" از مجموعه آثار موزه وین اتریش که در ساختمان دوم موزه‌ هنرهای معاصر آبادان افتتاح شده،   74 اثر از مجموعه پروژه‌های"اتو واگنر" معمار مشهور اتریشی با عنوان"شهر بی‌انتها" برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.

"اتو واگنر" از معماران برجسته اروپایی قرن نوزده و آغاز قرن بیستم به شمار می‌رود که ساختمان‌های او امروز از مهم‌ترین نمونه‌های معماری در دوره تحول معماری از تاریخ گرایی به سوی مدرنیسم به شمار می‌آیند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز