رایزن بازرگانی اتریش در آبادان عنوان کرد:

ایران بر شرایط سخت غلبه می کند/افزایش سه برابری صادرات ایران به اتریش در سال ۲۰۱۸

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۹:۳۷
کد خبر: ۸۱۵۲۹۵
ایران بر شرایط سخت غلبه می کند/افزایش سه برابری صادرات ایران به اتریش در سال ۲۰۱۸
کریستف گراب مایر رایزن بازرگانی اتریش که برای حضور در افتتاح نمایشگاه"اتو واگنر؛ شهر بی انتها" سفیر اتریش را همراهی می کند، گفت: ایران و اقتصاد ایران بر شرایط سخت تر از این توانسته غلبه کند و ما معتقدیم باید از فرصت های موجود فی مابین بیشترین بهره را ببریم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، "کریستف گراب مایر" رایزن بازرگانی سفارت اتریش در ایران شامگاه چهارشنبه در جریان افتتاح نمایشگاه"اتو واگنر؛ شهر بی انتها" در محل موزه هنرهای معاصر آبادان در خصوص سطح روابط اقتصادی ایران و اتریش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط فعلی غیر قابل انکار است و البته راحت نیست، از طرفی فرصت‌های زیادی نیز برای همکاری وجود دارد.

او با بیان اینکه ایران و اقتصاد ایران بر شرایط سخت تر از این توانسته غلبه کند، گفت: شما در آبادان این را بهتر متوجه می شوید و تأیید می کنید. ما معتقدیم باید از فرصت های موجود نهایت بهره را ببریم تا مقدمات کار برای توسعه همکاری های آینده فراهم شود.

گراب مایر با عنوان اینکه برپایی این نمایشگاه فرصت و مقدمه ایی برای شروع توسعه همکاری ها است، افزود: به طور قطع قراردادها و همکاری ها یک شبه شکل نمی گیرد و در تلاش هستیم تا همکاری های فی مابین توسعه یابد.

این مقام اتریشی توضیح داد: نفت و محصولات پتروشیمی از مهمترین مواردی است که از ایران به اتریش صادر می شود و این در حالی است که میزان کالاهای صادراتی ایران به اتریش در سال میلادی 2018 تقریبا سه برابر سال 2017 بوده است.

او تصریح کرد: تنوع محصولات صادراتی به اتریش در حال افزایش است. به عنوان مثال حجم صادرات محصولات سرامیکی از ایران به اتریش افزایش یافته است همچنین صادرات محصولات غذایی به اتریش نیز در حال افزایش است.

گراب مایر در پایان در خصوص تاثیر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران، بیان کرد: در سال 2018 حجم تبادلات تجاری میان دو کشور حدودا 750 میلیون یورو بوده است اما در این میان مشکل اصلی موضوع نقل و انتقالات بانکی است.

لازم به ذکر است که شامگاه چهارشنبه با حضور سفیر اتریش و هیات همراه و مسوولین منطقه ایی و کشوری، نمایشگاه آثار طراحی معماری"اتو واگنر" اتریشی با عنوان"شهر بی انتها" برای نخستین بار در ایران، به مناسبت شصتمین سالگرد همکاری فرهنگی ایران و اتریش در موزه هنرهای معاصر آبادان افتتاح شد.

این نمایشگاه تا 5 اردیبهشت ماه سال 98 برپا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز