وزیر نیرو خبر داد:

۳۶۰ هزار میلیارد ریال برای اعتبار اجرای طرح های نیرو در خوزستان اختصاص یافت

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۹:۴۴
کد خبر: ۸۲۰۴۹۳
۳۶۰ هزار میلیارد ریال برای اعتبار اجرای طرح های نیرو در خوزستان اختصاص یافت
رضا اردکانیان گفت: برای 999 طرح آب، برق و فاضلاب از منابع مختلف اعتباری، بالغ بر 36 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، رضا اردکانیان امروز 14 اسفند ماه در مراسم کلنگ زنی سد تراز لالی اظهار کرد: امروز در خوزستان به برکت وجود سدهای مخزنی بزرگ، میلیاردها متر مکعب آب شیرین نگهداری می‌شود و این مساله نه تنها به معنای میلیون‌ها تن مواد غذایی و تدارک امنیت غذایی بخش‌هایی از سرزمین ما است، بلکه به معنای دسترسی به آب سالم و مطمئن است. همچنین حضور این سدها به معنای کنترل کننده سیلاب در خوزستان است.

او گفت: برکت سدهای مخزنی در خوزستان از دستاوردهای جمهوری اسلامی و ثمره تلاش شبانه‌روزی فرزندان این سرزمین در بخش‌های مختلف است.

اردکانیان افزود: وزارت نیرو در حال حاضر در خوزستان تعداد 999 پروژه مهم را در بخش‌های مختلف آب، برق و فاضلاب در دست اجرا دارد که برای این پروژه‌ها از منابع مختلف اعتباری بالغ بر 36 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: بخش‌هایی از این اعتبارات هزینه شده و باقیمانده این اعتبارات نیز فراهم خواهد شد تا بتوانیم طرح‌های مد نظر را با تلاش همه مدیران صنعت آب و برق، پیمانکاران و مهندسان مشاور در خوزستان به سرانجام برسانیم.

او توضیح داد: امروز در سفری که به خوزستان انجام شده است، تعدادی طرح و پروژه در مناطق مختلف استان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید. امیدواریم پس از تکمیل این پروژه‌ها، بیش از صدها مگاوات به ظرفیت تولید برق در خوزستان اضافه شود و همچنین هزاران هکتار از اراضی کشاورزی از آب تنظیمی بهره‌مند شوند.

اردکانیان تصریح کرد: با اجرای این پروژه هزاران نفر از مردم خوزستان از امکان دسترسی به آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وزیر نیرو در پایان گفت: در خوزستان به واسطه نعمت‌هایی که به مردم اعطا شده است، باید با دقت و مطالعه از ظرفیت‌ها استفاده شود و در طراحی و اجرای پروژه‌ها با رعایت صرفه و حفظ سرمایه‌های ملی عمل کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز