وزیر نفت با عنوان اینکه"من هم چند وقتی تحمل می‌کنم" گفت:

نوک پیکان فشار دشمنان بر صنعت نفت است/۶.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت اجرایی می شود/اندیمشک قطب جدیدی در پتروشیمی کشور خواهد شد

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۱۴:۲۹:۲۴
کد خبر: ۸۲۱۴۳۱
نوک پیکان فشار دشمنان بر صنعت نفت است/۶.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت اجرایی می شود/اندیمشک قطب جدیدی در پتروشیمی کشور خواهد شد
بیژن زنگنه گفت: آمریکایی ها نمی خواهند ما نفت بفروشیم و پول فروشمان را جابه‌جا کنیم تا درآمدهای ما کاهش یابد. اما به لطف خدا نتوانستند در این مسیر به موفقیت برسند هر چند به نوعی حفظ آبرودار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، بیژن زنگنه وزیر نفت امروز پنج شنبه 16 اسفند ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک با عنوان اینکه کمتر به شهرستانی برای افتتاح پروژه می روم اما برای ادای دینی که سال ها پیش مردم این شهر به گردنم داشتند آمده ام، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر رییس محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی این سفر و ادای دین محقق و عملیات اجرایی احداث طرح پتروشیمی اندیمشک آغاز شد که با اجرای طرح های موجود در این منطقه، اندیمشک به قطبی جدید در پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بزرگترین هلدینگ کشور در سطح پتروشیمی مسوولیت عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اندیمشک را عهده دار شده است، گفت: این طرح، اقتصادی و سودآور است و زمینه اشتغال منطقه را فراهم می کند در این راستا وزارت نفت نیز برای توسعه طرح پتروشیمی اندیمشک جدی است.

زنگنه با عنوان اینکه صنعت نفت ایران نوک پیکان حملات دشمنان به ویژه آمریکا قرار گرفته است، افزود: آنها می خواهند ما نفت نفروشیم و پول فروشمان را هم جابه‌جا نکنیم تا درآمدهای ما را کاهش دهند. اما به لطف خدا نتوانستند در این مسیر به موفقیت برسند هر چند به نوعی حفظ آبرودار می‌کنند.

وزیر نفت با یادآوری اینکه پیش از این هیچ وقت فشار دشمن مثل امروز نبود، اضافه کرد: من از سال 62 وزیر بودم و مسوولیت‌های بسیاری داشتم. اما تفاوت آن سال‌ها با امروز این است که شهید و زخمی و بمباران نداریم ولی ما ایستاده‌ایم و مقاومت می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه برخی از ابزار را اعلام کردیم از خارج کشور تهیه نشود و با تکیه بر توان داخلی تهیه شود، اضافه کرد: 6.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت را که از منابع داخلی تامین شده، اجرایی خواهیم کرد و بخشی از آن نیز صرف توسعه و عمران مناطق نفت‌خیز می‌شود.

زنگنه با اشاره به اینکه امسال در عرضه گاز مشکلی نداشتیم، توضیح داد: در سال 97 بیش از 100 میلیون مترمکعب گاز تولید کردیم و زمستان را با آرامش پشت سر گذاشتیم. طرح‌های گاز رسانی مراحل پایانی خود را طی می‌کند. بدون شک هر آجر و لوله‌ای که روی هم گذاشته می‌شود با خون جگر، آرامش، تحمل و صبر انجام همراه است.

او با بیان اینکه در اوج تحریم تولید محصولات پتروشیمی ما افزایش یافته و در تلاش هستیم تا پروژه‌ای بر زمین نماند، گفت: ما کار را با تدبیر و عقلانیت و با قدرت برای ملت انجام می دهیم و علاوه بر تولید در حال توسعه زیر ساخت های این صنعت در کشور هستیم.

وزیر نفت در خصوص کسانی که می‌گویند وزارت نفت برنامه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها ندارد، تصریح کرد: کارها را در شرایط سخت پیش می‌بریم، اما نقشه‌ها و برنامه‌های مقابله با تحریم‌ها را افشا نمی کنیم، من و همکارانم در وزارت نفت تحت فشار قرار می‌گیریم تا ملت سرافراز باشد.

زنگنه با عنوان اینکه نمی‌توانم عدد و رقمی اعلام کنم، یاد آور شد: عمر است خانواده شهدا تحمل کرده‌اند، من هم چند وقتی تحمل می‌کنم، اما متاسفانه برخی فشارهایی می‌آورند که بعضی مسایل را اصطلاحا "لو" دهیم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه در ایلام، غرب و شرق کارون هستیم، افزود: سرمایه‌گذار می‌آید، ولی نمی‌گویم تا دشمن سوء استفاده نکند و به فعالیت‌های توسعه‌ای ادامه می‌دهیم.

زنگنه با اشاره به سرمایه گذاری صنعت نفت در خوزستان اضافه کرد: بیش از 5 میلیارد دلار در بخش های مختلف صنعت نفت سرمایه گذاری شده است و در حال توسعه پروژهای بیدبلند، فاز دوم پالایشگاه آبادان و میدان آذر هستیم.

او با اشاره به تاکیدات رهبری در جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت، اضافه کرد: معتقدم با سوزاندن گازهای همراه نفت، اسکناس می سوزانیم. در همین راستا پروژه جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شود، این اقدام آثار مثبت زیست محیطی و اقتصادی به همراه دارد.

زنگنه در پایان با عنوان اینکه امیدوارم طرح احداث پتروشیمی اندیمشک حداقل تا سه سال آینده به بهره برداری برسد، گفت: طرح اتیلن اکساید اندیمشک، پروژه بزرگی است که خط جدیدی برای پتروشیمی‌های اتیلن به شمار می‌آید و چندین پتروشیمی پایین دست نیز می‌تواند در کنار آن ساخته شود و اشتغال و زندگی ایجاد کند.

لازم به ذکر است که با حضور وزیر نفت، استاندار خوزستان، رییس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، فرماندار اندیمشک و مسولین شهر و استانی، عملیات اجرایی طرح جدید 200 هزار تنی اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال‌آفرینی پایدار، آغاز شد.

برای ساخت و بهره‌برداری طرح اتیلن اکساید اندیمشک پیش‌بینی حدود 388 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است که هلدینگ خلیج فارس از مسیرهای مختلف و متنوع برای تامین منابع مالی اقدام خواهد کرد.

مجتمع اتیلن اکساید اندیمشک قرار است در مدت زمان 36 ماه تکمیل و به بهره برداری برسد و پیش بینی می شود با احداث این پروژه بیش از دو هزار نفر اشتغال در زمان ساخت و 800 نفر در زمان بهربرداری بوجود آورد که نقش به سزایی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری منطقه ایفا خواهد کرد.

شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان افزون بر ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و پیش از این در دوم اسفند ماه جاری با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملیات اجرایی پتروشیمی کیمیا در این شهرستان آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز