رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ایجاد گسست میان مردم و مسوولین خیانت است/ خوزستان نیازمند توجه بیشتر است/ توجه به ریزگردها و محیط زیست در خوزستان حیاتی است

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۱۴:۲۲:۰۱
کد خبر: ۸۲۱۴۴۷
ایجاد گسست میان مردم و مسوولین خیانت است/ خوزستان نیازمند توجه بیشتر است/ توجه به ریزگردها و محیط زیست در خوزستان حیاتی است
فریدون حسنوند گفت: گسست بین مسوولین خیانت است و همه باید با تعامل همدلی و صداقت در راستای اهداف نظام و ملت گام برداریم.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، فریدون حسنوند رییس کمیسون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اندیمشک(اتیلن اکساید 200 هزار تنی) با عنوان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، دشمن از طریق تحریم، تهدید و نا امید سازی ملت به دنبال فروپاشی نظام است، اظهار کرد: آغاز پروژه‌ها، حضور سرمایه گذاران و سرمایه‌گذاری در کشور و فروش نفت نشانه شکست دشمن در اهداف تحریمی اش است و کشور با قدرت مسیر توسعه را ادامه خواهد داد.

او با عنوان اینکه تعامل بین قوا نقش ارزنده در توسعه کشور دارد، گفت: گسست بین مسوولین خیانت است و همه باید با تعامل همدلی و صداقت در راستای اهداف نظام و ملت گام برداریم.

حسنوند با بیان اینکه حال خوزستان خوب نیست و این استان را دریابید، افزود: خوزستان و نفت 100 سال است باهم انس گرفته اند، مردم خوزستان نفت را در تارو پود خود حس کرده و از وزارت نفت توقع توجه حداکثری را دارند.

او خطاب به وزیر نفت با اشاره به نرخ بیکاری جوانان در خوزستان بیان کرد: وزارت نفت دستور اکتشافات جدید در خوزستان به خصوص در مرز عراق و منطقه دشت آزادگان را بدهد و توسعه میدان های نفتی قلعه نار و بالارود اندیمشک، دشت لاله، غرب و شرق کارون و اجرای پروژه های مهم پالایشگاه و پتروشیمی آبادان و خرمشهر را آغاز کند زیرا توسعه زیر ساخت های نفت، گاز و پتروشیمی علاوه بر خودکفایی، گامی مهم در رفع محرومیت و رفع بیکاری جوانان استان خوزستان است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص چهار درصد از قراردادهای نفتی مناطق نفت‌خیز به خوزستان بیان کرد: این موضوع بیانگر نگاه ویژه‌ به خوزستان و مناطق نفت‌خیز است و البته ارتقای سهم دو درصدی به سه درصد نیز گامی مهم در توسعه مناطق نفت‌خیز خواهد بود.

حسنوند افزود: امروز دشمن به دنبال شکستن اراده ها و غرور ملت ایران و تضعیف انقلاب با ابزار  تحریم است اما با همت و هم دلی ملت، تحریم در دستان جوانان این مرز و بوم در حال فشرده شدن و شکستن است.

رییس کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به تعامل بین دستگاه ها با بیان اینکه نفت در عمق وجود خوزستان حراست می‌شود و هدیه خوزستان به ایران اسلامی است، توضیح داد: توسعه پالایشگاه ها، افزایش سهم خوزستان از درآمد های نفتی و سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری همه نشانه تعامل بین مجلس و دولت است.

فریدون حسنوند در پایان تصریح کرد: امروز به نمایندگی از مردم خوزستان به همه عرض می کنم که توجه به اشتغال، محیط زیست و رفع معضل ریزگرد ها یک ضرورت برای خوزستان و مردم آن است.

لازم به ذکر است که عملیات اجرایی طرح جدید 200 هزار تنی اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال‌آفرینی پایدار، با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز