مدیر عامل مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد:

۱۲ درصد از بورس دراختیار پتروشیمی است/عرضه محصولات سه پتروشیمی به بورس در سال ۹۸

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۱۶:۵۸:۴۴
کد خبر: ۸۲۱۴۵۶
۱۲ درصد از بورس دراختیار پتروشیمی است/عرضه محصولات سه پتروشیمی به بورس در سال ۹۸
جعفر ربیعی گفت: در حال حاضر 12 درصد از بورس کشور از نظر ارزش شرکت‌ها در اختیار پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، جعفر ربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس  امروز پنجشنبه 16 اسفندماه در مراسم آغاز عملیات احداث طرح پتروشیمی اندیمشک که با حضور وزیر نفت انجام شد، از نهایی شدن قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد و اظهار کرد: این پروژه که وزیر نفت سال‌هاست به دنبال آن است از سال آینده آغاز می‌شود.

او گفت: هم‌اکنون 12 درصد از بورس کشور از نظر ارزش شرکت‌ها در اختیار پتروشیمی است و در سال آینده نیز محصولات سه پتروشیمی نوری، بوعلی و بندر امام به بورس عرضه می شود.

ربیعی با اشاره به اینکه از تمرکز در صنایع میان دستی باید به‌ سمت پتروشیمی پایین دست رفت، افزود: طرح اتیلن اکساید اندیمشک یکی از همین صنایع پایین دست است و سودآوری بیشتری نسبت به پلی اتیلن دارد و زنجیره ارزش پایین دستی کاملی دارد.

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اضافه کرد: هشت و نیم میلیارد دلار طرح توسعه‌ای پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس در حال انجام است و در این راستا سه طرح شاخص پالایش گاز بیدبلند، پتروشیمی لردگان و الفین ایلام به ارزش بیش از چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، سال آینده به بهره برداری می رسد.

لازم به ذکر است که با حضور وزیر نفت، استاندار خوزستان، رییس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اندیمشک و مسولین شهر و استانی، عملیات اجرایی طرح جدید 200 هزار تنی اتیلن اکساید و محصولات پایین‌دست صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال‌آفرینی پایدار، آغاز شد.

برای ساخت و بهره‌برداری طرح اتیلن اکساید اندیمشک پیش‌بینی حدود 388 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است که هلدینگ خلیج فارس از مسیرهای مختلف و متنوع برای تامین منابع مالی اقدام خواهد کرد.

مجتمع اتیلن اکساید اندیمشک قرار است در مدت زمان 36 ماه تکمیل و به بهره برداری برسد و پیش بینی می شود با احداث این پروژه بیش از دو هزار نفر اشتغال در زمان ساخت و 800 نفر در زمان بهربرداری بوجود آورد که نقش به سزایی در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری منطقه ایفا خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز