شهردار آبادان خبر داد:

کاشت ۴۰ هزار درخت و نهال در آبادان آغاز شد

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۷:۲۲:۴۲
کد خبر: ۸۲۲۱۲۳
کاشت ۴۰ هزار درخت و نهال در آبادان آغاز شد
شهردار آبادان گفت: کاشت 40 هزار درخت و نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در مراتع و مناطق مختلف آبادان آغاز شد.

حسین حمیدپور شهردار آبادان ظهر امروز شنبه 18 اسفند ماه، در آیین کاشت نهال که در دو مکان ساحل بهمنشیر و پارک معلم آبادان انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار برنا با توضیح اینکه گونه نهال های در نظر گرفته شده برای کاشت شامل نخل، شیشه شور، برهان گلی، گل کاغذی و انجیر معابر است، اظهار کرد: امروز 200 نهال جدید به نام"گواوا"  که بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است، در پارک معلم آبادان غرس شد.

او نهال گواوا را سازگاری با آب و هوای منطقه عنوان کرد و گفت: برای نخستین باری است که این‌گونه نهال در خوزستان کاشت می‌شود.

حمیدپور با بیان اینکه امروز پنج هزار نهال کاشته می شود، افزود: در مجموع 35 هزار نهال دیگر نیز در مناطق مختلف آبادان و تا پایان هفته غرس می‌شود.

شهردار آبادان اضافه کرد: در هفته منابع طبیعی نیز 30 هزار نهال گل به شهروندان اهدا می‌شود.

او عنوان کرد: همچنین با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز 40 هزار گلدان نیز در پارک ها، بلوارها و میادین سطح شهر نشانده می شود.

مدیر سامانه شهری آبادان با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری آبادان 6 متر مربع است، تصریح کرد: با کاشت و گیاه و همچنین توسعه فضای سبز شهری این سرانه را به 12 مترمربع برسانیم که در این راه نیاز به همراهی شهروندان داریم.

شهردار آبادان در پایان بر لزوم همیاری و مشارکت شهروندان در افزایش سرانه فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: شهروندان باید در حفظ و نگهداری فضای سبز شهر به کمک شهرداری آبادان بیایند تا بتوانیم به سرانه استاندارد برسیم.

لازم به ذکر است که پاسداشت روز درختکاری امروز شنبه 18 اسفند ماه با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار، شهردار و رییس شورای اسلام شهر آبادان، شهرداردان مناطق و مدیران شهرداری، دانش آموزان و دو تن از معلولین موسسه توانمند سازی تکما با کاشت پنج هزار نهال در بلواز بهمنشیر و بوستان معلم، برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز