از امروز به مدت یک ماه؛

طرح تحول سلامت نوروزی در جنوب غرب خوزستان آغاز شد/ بازرسی ۲۵۲۰ مرکز حساس در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۸:۳۸:۵۷
کد خبر: ۸۲۳۰۴۲
طرح تحول سلامت نوروزی در جنوب غرب خوزستان آغاز شد/ بازرسی ۲۵۲۰ مرکز حساس در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان
طرح سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی آبادان با هدف بازرسی و نظارت بر دو هزار و 520 مرکز حساس از امروز دوشنبه 20 اسفند ماه 97 آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، امروز دوشنبه 20 اسفند ماه، طی مراسمی در دانشکده علوم پزشکی آبادان، با حضور امام جمعه آبادان، معاونان فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، جانشین فرمانده سپاه آبادان، مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت منطقه آزاد اروند، جمعی از مسوولین شهری و معاونان و مدیران دانشکده علوم پزشکی آبادان، طرح تحول سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی آبادان آغاز شد.

این طرح شامل نظارت و پایش یک هزار و 120 مکان حساس، در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان می‌شود و تا 20 فروردین 98 ادامه دارد.

تشدید نظارت‌های بهداشتی، مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، اقامتی، تفریحی و کنترل کیفیت آب آشامیدنی از جمله برنامه‌های این طرح است.

دکتر شکراله سلمان‎زاده سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در آیین آغاز این طرح اظهار کرد: 80 درصد مولفه‌های موثر بر سلامت مثل آب، فاضلاب، ریزگردها و امنیت غذایی در خارج از این حوزه هستند.

او به اهمیت همکاری تنگاتنگ بین‌بخشی برای ارتقای سلامت منطقه اشاره کرد و گفت: وجود یادمان‌‎های دفاع مقدس و جاذبه‌های طبیعی، منطقه ما را به عنوان هدف گردشگری مطرح می‌کند.

سلمان‌زاده افزود: با توجه به میزبانی زوار اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگترین تجمعات انسانی دنیا، تجارب بسیار خوبی را در کنار سایر نهادها کسب کردیم و خوشبختانه در سالیان گذشته حتی یک مورد اپیدمی در منطقه ما شکل نگرفته است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از فعالیت 44 کارشناس بهداشت برای طرح مانور سلامت نوروزی خبر داد و اضافه کرد: این تعداد در قالب 10 تیم بازرسی و دو تیم نظارتی تا پایان تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

سلمان زاده ضمن تقدیر از فعالان عرصه بهداشت به دلیل تشدید نظارت‌ها بیان کرد: امیدواریم که با این اقدام شهروندان و مسافران عزیز با سلامت ایام نوروز را سپری کنند.

در این آیین از 15 صنف برتر به دلیل رعایت موازین بهداشتی تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز