رییس کمیسیون عمرانی مجلس خبر داد:

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در بودجه ۹۸/نیاز تخصیص تسهیلات ویژه به دو شهر جنگ زده آبادان و خرمشهر/لزوم حمایت شهرداری آبادان در دریافت مطالبات از سازمان ها و ادارات

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۷:۲۵:۲۵
کد خبر: ۸۲۴۲۷۱
اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در بودجه ۹۸/نیاز تخصیص تسهیلات ویژه به دو شهر جنگ زده آبادان و خرمشهر/لزوم حمایت شهرداری آبادان در دریافت مطالبات از سازمان ها و ادارات
محمد رضا رضایی کوچی گفت: در بودجه ۹۸ دولت معادل ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای بافت های فرسوده در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می دهد که نیاز است سهمیه ویژه ایی در این خصوص به شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون مجلس امروز پنجشنبه 23 اسفندماه در سفر به آبادان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های مهم و اصلی در آبادان و خرمشهر وجود دارد که باید از این پتانسیل برای حل مشکلات مردم این منطقه بهره برداری شود.

او با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده بافت‌های فرسوده قرار دارند، گفت: این دو شهر نیاز به حمایت جدی تری از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط اعم از وزارت راه و شهرسازی، بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های  دارد.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات این منطقه باید گام‌های جدی تری برداشته شود، افزود: با توجه به پیگیر های نمایندگان آبادان و خرمشهر، مقرر شد پس از تعطیلات نوروز 98، با تشکیل جلسه‌ و دعوت وزرای مربوطه در کمیسیون عمران مجلس، بر اساس وظایفی که قانون برای هر دستگاه اجرایی مشخص کرده است، دستگاه‌ها ی ذیربط را در خصوص ارایه خدمات به این دو شهر ارزشمند کشور مکلف کنیم.

رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرهای آبادان و خرمشهر نماد استقامت و مقاومت برای تمام کشور هستند، اضافه کرد: بنادر آبادان و خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند در این منطقه باید به این دو شهرستان کمک کنند. آنها در ابتدا باید بحث رفاه و آسایش مردم آبادان و خرمشهر را در نظر بگیرند و بعد از آن نگاه ملی داشته باشند.

او در بخش دیگری از این گفت و گو توضیح داد: یکی از مباحثی که در این سفر مطرح شد، موضوع  زمین‌های متعلق به مردم است که رها شده‌اند و سندشان به نام دولت زده شد که باید این موضوع حل شود. در این راستا مقرر شد که در نخستین فرصت جلسه ایی پیرامون حل مشکلات مردم و برطرف کردن این مورد برگزار شود.

رضایی کوچی با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری ها بیان کرد: عمده درآمد شهرداری‌ها از ساخت و ساز مسکن است و کل شهرداری‌ها کشور دچار مشکل هستند. بخش عمده یی از شهرداری‌ها ورشکسته اند. در همین راستا در تلاشیم تا از ظرفیت وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت برای کمک به عمران شهری آبادان استفاده کنیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری آبادان از بسیاری دستگاه‌ها اعم از سازمان تامین اجتماعی و نفت طلب دارد که باید کمک کنیم تا درآمدها و مطالبات شهرداری وصول شود.

رضایی کوچی با اشاره به اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرداری ها در بودجه ۹۸، توضیح داد: پیش از ستاد باز آفرینی شهری، امکان تامین قیر رایگان برای کمک به شهرداری مشخص شده بود. در بودجه ۹۸ نیز مصوب کردیم که دولت معادل ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد. این مقدار قیر برای بافت‌های فرسوده است و ستاد باز آفرینی شهری می‌تواند مقداری هم برای آسفالت معابر شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دهد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تخریب زیر ساخت های دو شهر آبادان و خرمشهر بر اثر جنگ تحمیلی، افزود: پس از  آسیب جدی شهرستان های آبادان و خرمشهر بر اثر جنگ تحمیلی، زیر ساخت های تخریب شده این دو شهرستان به طور کامل ساخته و ترمیم نشد. به این خاطر می‌توان به لحاظ شرایط جنگ، تسهیلات ویژه ای را به این دو شهر در نظر بگیریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز