معاون جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد:

۱۲ هزار دانش آموز با آموزش های دادرس آشنا شدند

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۷:۳۹:۰۵
کد خبر: ۸۲۵۳۳۶
۱۲ هزار دانش آموز با آموزش های دادرس آشنا شدند
معاون جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۱۲ هزار دانش آموز در استان با آموزش های طرح دادرس آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی پهلوان معاون جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پویش"بهرفت" که طرح بهبود رفتارهای ترافیکی است، از سوی سازمان جوانان هلال احمر با هدف افزایش ایمنی و کاهش رفتارهای پر خطر ترافیکی و رانندگی ایمن در ایام نوروز ۹۸ اجرا می شود.

او گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی توسط سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان از ۲۸ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ۹۸ با هدف ارایه خدمات به مسافران نوروزی و زایران کاروان های راهیان نور در پست ها و پایگاه های نوروزی هلال احمر خوزستان اجرا می شود.

پهلوان با اشاره به اجرایی شدن طرح ملی دادرس برای هفتمین سال پیاپی در خوزستان، افزود: این طرح  از هفت سال پیش به صورت مشترک با آموزش و پرورش و با هدف توانمندسازی دانش آموزان از طریق آشنایی آنان با مهارت های امدادی برگزار می شود.

معاون جمعیت هلال‌احمر خوزستان اضافه کرد: طرح ملی دادرس در ۴۰۱ کانون دانش آموزی شامل ۱۱۰ مدرسه دخترانه و ۲۹۱ مدرسه پسرانه در ۲۳ شهرستان خوزستان اجرا می شود.

او گفت: ۱۱۰ مربی آموزش دیده و مجرب دادرس، آموزش ۱۲ هزار دانش آموز شرکت کننده در این طرح را بر عهده دارند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد: از این تعداد، ۶۳۰۰ نفر دانش آموزان دختر و ۵۷۰۰ نفر دانش آموزان پسر هستند.

به گفته پهلوان در پایان هر دوره در المپیاد آمادگی حضور پیدا می کنند و منتخبان به مرحله نهایی و کشوری این المپیاد اعزام می شوند.

او ادامه داد: طرح"پیمان" نیز در حوزه جوانان هلال احمر با هدف آشنایی با مخاطرات اعتیاد و مواد مخدر در حال برگزاری است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در قالب این طرح ۵۵ مربی در یک دوره تربیت شدند و ۱۶۵۰ دانش آموز و ۸۰۰ دانشجو با آموزش های تخصصی اعتیاد و مواد مخدر تا کنون آشنا شدند.

پهلوان افزود: در راستای بند دوم ماده اول تفاهم نامه جمعیت هلال‌احمر کشور و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، دوره کارآفرینی بومی نو با هدف توانمندسازی جوانان به منظور اشتغال زایی برگزار شده که ۲۶ دختر و ۴۷ پسر در مرحله مقدماتی این دوره حضور یافتند. در همین راستا ۱۵ دختر و ۱۹ پسر به مرحله نهایی و پیشرفته راه یافتند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان در پایان گفت: طرح های برگزیده مورد حمایت مالی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما