استاندارخوزستان خبر داد:

توسعه فضای اسکان مسافران نوروزی با استفاده از ظرفیت های آموزشی و ورزشی استان/تجهیز ۱۲ هزار و ۵۷۰ کلاس برای اقامت مهمانان نوروزی

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۳:۱۴:۵۳
کد خبر: ۸۲۶۹۶۹
توسعه فضای اسکان مسافران نوروزی با استفاده از ظرفیت های آموزشی و ورزشی استان/تجهیز ۱۲ هزار و ۵۷۰ کلاس برای اقامت مهمانان نوروزی
غلامرضا شریعتی با پیش بینی حضور بیش از 10 میلیون مسافر نوروزی به خوزستان، گفت: توسعه فضای اسکان باتوجه به حجم بالای مسافران نوروزی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی در سطح مدارس استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش استان خوزستان در بحث اسکان مسافران نوروزی از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده و در حال حاضر بیش از یک هزار و 570 کلاس در سطح اهواز و 11 هزار کلاس در سطح استان آماده اسکان فرهنگیان است.

او گفت: امسال به دلیل تعداد بالای مسافران نوروزی تمامی کلاس ها در همان روزهای ابتدای سال جدید تکمیل شدند و در شهرستان های دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، گتوند و چند شهر دیگر استان نیز ظرفیت تکمیل است.

شریعتی افزود: باتوجه به حجم بالای مسافران نوروزی و بارش های احتمالی چند روز آینده، کلاس های بیشتری برای اسکان مسافران نوروزی آماده خواهد شد.

مقام عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: قرار است آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان استان از ظرفیت های اماکن ورزشی نیز برای اسکان مسافران نوروزی استفاده کنند تا بتوانیم میزبان شایسته ای برای این میهمانان باشیم.

او ادامه داد: باید در حد توان خود حداقل شرایط رفاهی را برای کاهش دغدغه مسافران نوروزی فراهم کنیم تا آنها با خاطرات خوبی به استان های خود باز گردند.

شریعتی تصریح کرد: ستاد اسکان نوروزی در سطح استان به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مسافران است که آموزش و پرورش سهم عمده ای در این خدمات رسانی دارد.

استاندار خوزستان توضیح داد: در دو سال گذشته به دلیل شرایط نامناسب اقلیمی و گرد و خاک های شدید با کاهش میهمانان نوروزی مواجه بودیم اما امسال بارش باران، شرایط آب و هوایی مناسبی را برای میزبانی از مسافران فراهم کرده است.

او بیان کرد: تاکنون به نسبت سایر استان ها شاهد حضور بیشترین میهمانان نوروزی در خوزستان بوده ایم و انتظار می رود در روزهای آینده رفته رفته بر تعداد آنها افزوده شود.

شریعتی پیش بینی کرد در یک هفته نخست سال جاری بیش از چهار میلیون نفر به خوزستان سفر کنند لذا تلاش بر این است که بستر مناسبی برای ثبت خاطرات شیرین آنها فراهم شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما