استاندار خوزستان بیان کرد:

خوزستان مهیای تحقق شعار"رونق تولید"/ امضای تفاهمنامه پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه های تولیدی

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۳:۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۲۶۹۸۴
خوزستان مهیای تحقق شعاررونق تولید/ امضای تفاهمنامه پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه های تولیدی
غلامرضا شریعتی با تاکید بر لزوم گام برداشتن در راستای تحقق شعار"رونق تولید" رهبری در سال جاری، از امضای تفاهمنامه پرداخت دو هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه های تولیدی و اشتغال زا استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با حضور در برنامه زنده بهار کارون با اشاره به خشکسالی شش ماهه نخست سال و حادثه تروریستی اهواز، سال 97  را برای خوزستان سالی سخت برشمرد و اظهار کرد: علی رغم این اتفاق ها، در حوزه زیرساخت ها اقدامات خوبی در استان صورت گرفت که از جمله آنها می توان به اصلاح بیش از 700 کیلومتر از خطوط لوله تامین و انتقال آب، بیش از 400 کیلومتر خط لوله فاضلاب، بهسازی راه ها و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اشاره کرد.

او با بیان اینکه با توجه به منابع مالی که دولت در اختیار استان قرار داد، اقدامات موثری صورت گرفت، گفت: علاوه بر این شاهد انجام اقدامات مشترک با بنیاد برکت و وزارت نفت در استان خوزستان بودیم.

شریعتی افزود: شورای راهبردی استان برای شهرستان ماهشهر و شهرهای تابعه اقدامات خوبی انجام داد و در این راستا جاده چهار بانده ماهشهر به هندیجان طی چند روز گذشته تکمیل شد. علاوه بر این در سال 97 با توجه به محوری بودن جاده اهواز به تهران، تقاطع غیر هم سطح اندیمشک مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در اهواز نیز تقاطع غیرهم سطح ولایت و جاده شهیدان خادم سیدالشهدا برای آسان کردن تردد بین دو منطقه باهنر و سپیدار مورد بهره برداری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در خوزستان بهره برداری از ادامه پل ششم اهواز به سمت جاده خرمشهر و رینگ این جاده به سمت جاده ماهشهر را از اقدامات سال 97 برشمرد و توضیح داد: به زودی قطعه L200 میدان شهید بندر یا همان تقاطع غیرهم سطح شهید کجباف مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و سایر قطعه های این تقاطع ساخته خواهد شد.

او با بیان اینکه راه اندازی مسیر ساحلی اهواز به ملاثانی با مشارکت و محوریت استانداری خوزستان در راستای برنامه پدافند غیرعامل، ساحل سازی و توسعه گردشگری در اهواز و استان در برنامه قرار دارد، ادامه داد: آماده سازی 15 کیلومتر این مسیر از سوی شهرداری اهواز در حال انجام است و اقدامات لازم برای آغاز کار از سوی شهرداری های ویس و شیبان نیز در حال هماهنگی است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه آمادگی داریم در سال 98 پروژه های بزرگ را در خوزستان به بهره برداری برسانیم، بیان کرد: از جمله این پروژه ها می توان به بهره برداری پالایشگاه گاز بیدبلند(2) با سرمایه گذاری 3.2 میلیارد دلار، پتروشیمی مسجدسلیمان با سرمایه گذاری 850 میلیون یورو، فاز دوم کارخانه فولاد روهینا در دزفول با اعتبار 100 میلیون یورو و 330 میلیارد تومان و پنج تصفیه خانه فاضلاب در آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد.

شریعتی خاطر نشان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم در برنامه کوتاه مدت و میان مدت، آب مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر که در حال حاضر از رودخانه کرخه تامین می شود را از رودخانه دز تامین کنیم. اگر شرایط برای تامین کامل آب این طرح از رودخانه دز مهیا نشد، آب مورد نیاز مخلوطی از رودخانه کرخه و دز خواهد بود تا کیفیت آب در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و شهرهایی که از طرح آبرسانی غدیر استفاده می کنند، بهبود پیدا کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین با اشاره به نام گذاری سال"رونق تولید" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: شعار امسال در راستای شعارهای سال گذشته یعنی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است و همه باید در  مسیر تحقق آن گام برداریم.

شریعتی اذعان کرد: سال گذشته در راستای منویات رهبری و سیاست های دولت، با بانک ملی توافق نامه ای به امضا رسانیدیم که وام های با سود هشت درصد در اختیار بنگاه های اشتغال زا قرار دهد و استانداری مابه التفاوت 8 درصد تا 18 درصد را پرداخت کرد؛ این کار در توسعه کار و اشتغال زایی بنگاه ها صورت گرفت.

استاندار خوزستان بیان کرد: امسال این تفاهمنامه برای پرداخت دو هزار میلیارد تومان با بانک ملی و بانک انصار بسته خواهد شد و این تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بنگاه های تولیدی، خدماتی و اشتغال زا قرار خواهد گرفت تا در راستای سیاست اعلام شده از سوی رهبری گام برداریم.

او با اشاره به مراحل سخت اداری در مسیر سرمایه گذاری، توضیح داد: این مراحل در خوزستان با توجه به ظرفیت های استان بیشتر است. برای استفاده از این ظرفیت ها باید از دستگاه های اجرایی متولی استعلام های لازم صورت گیرد که باعث ایجاد تاخیر در کار و آسیب به آن می شود.

شریعتی گفت: از دو سال گذشته با کمک شرکت مشاور فناب برنامه نرم افزاری طراحی شد و در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال فعالیت است که متقاضیان سرمایه گذاری در آن ثبت نام و مدارک خود را ارایه می دهند و دستگاه های متولی به صورت الکترونیک در موعد مقرر پاسخگوی سرمایه گذاران خواهند بود تا شاهد کاهش مراحل استعلام باشیم.

استاندار خوزستان افزود: تا حدودی شاهد کاهش این مراحل هستیم اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم. دستگاه های اجرایی باید به تدریج اجرای فرایندهای خود را از حالت سنتی به الکترونیک تبدیل کنند.

او تاکید کرد:  کاهش بروکراسی های اداری، امکان شرایط سرمایه گذاری را بیشتر خواهد کرد و این به شروع تولید و تحقق شعار امسال کمک خواهد کرد.

شریعتی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب توجه ویژه ای به جوانان دارند و روابط عمومی استانداری نیز تلاش کرده با ارتباط گیری با جوانان در این زمینه گام بردارد. امسال علاوه بر اقدامات روابط عمومی استانداری مبنی بر معرفی جاذبه های گردشگری، شرایط لازم برای آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز مناطق گردشگری استان برای  دستگاه های متولی فراهم شد و در این راستا میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری ها اقدامات خوبی انجام دادند.

استاندار خوزستان گفت: تمامی این اقدامات برای تسهیل گردشگری در استان است و تا کنون تعداد قابل توجهی از هموطنان به خوزستان سفر کرده اند و استان مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز