استاندار خوزستان بیان کرد:

هیچ یک از سدهای خوزستان سرریز نشده است/ مردم به شایعات و اخبار غیر رسمی توجه نکنند

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۶:۰۸:۳۴
کد خبر: ۸۲۷۱۸۲
هیچ یک از سدهای خوزستان سرریز نشده است/ مردم به شایعات و اخبار غیر رسمی توجه نکنند
غلامرضا شریعتی با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در خوزستان گفت: هیچ سدی در استان سرریز نشده و در خطر نیست و همه سدهای این حوضه استحکام لازم را دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز دوشنبه پنجم فرودین ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: وضعیت بارش ها و سیلاب کاملا مدیریت شده است و مردم نباید به شایعات و اخبار غیر رسمی توجه کنند.

او گفت: ظرفیت خالی در سدها ایجاد شده به گونه ای که در حوضه کارون بیش از دو میلیارد و 100، حوضه دز و کرخه 700 و مارون بیش از 200 میلیمتر مکعب ظرفیت خالی ایجاد شده است.

شریعتی افزود: تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب در استان فراهم شده و اوضاع تحت کنترل است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در خصوص کنترل شرایط، نشست های متعددی تحت نظر ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران از حوزه کاری شان ممنوع الخروج شده اند و در استان حضور دارند.

نماینده عالی دولت در خوزستان توضیح داد: مدیریت انعطاف پذیری بر حوضه های آبریز حاکم شده و با مانیتورینگ های مداوم و ساعت به ساعت تصمیمات مدیریتی را برای خروجی های سدها اعمال می کنیم.

شریعتی بیان کرد: در حوضه کرخه فیوز پلاک(سوپاپ اطمینان برای خروج سیلاب و جلوگیری از خسارت) را فعال کردیم تا امکان خروجی از سد کرخه را بدون آسیب زدن به روستاها و شهرها بالا ببرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: در حوضه آبریز دز و کارون نیز با مانیتورینگ، مدیریت انعطاف پذیر و سیالی ایجاد شده و در حوضه مارون نیز آمادگی لازم فراهم شده است.

او افزود: همه مدارس و سالن های ورزشی دراستان برای استفاده مسافران باز شده تا در زمان بارندگی در معرض خطر نباشند.

شریعتی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی در خصوص وزش باد شدید با اداره کل بنادر هماهنگی صورت گرفته و تمام دستگاه های ذیربط مدیریت لازم را انجام می دهند.

استاندار خوزستان توضیح داد: مدیران دستگاه های اجرایی و مدیر کل مدیریت بحران در حال بازدید مناطق پایین دست هستند و با انجام اقدامات لازم خطرات احتمالی را کنترل و مدیریت می کنند تا این وضعیت را با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم و باران رحمت الهی تنها باعث نشاط مردم شود.

شریعتی در پایان گفت: معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور نیز طی تماس هایی دستورات لازم را صادر کردند که بر طبق آنها مدیریت لازم انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز