فرماندار خرمشهر در گفت و گو با برنا؛

تخلیه روستاهای جرف علیا صحت ندارد/پل منیخ خرمشهر برداشته شد/سیل بندها در حال ترمیم است

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۲۱:۴۰:۰۹
کد خبر: ۸۲۷۲۷۶
تخلیه روستاهای جرف علیا صحت ندارد/پل منیخ خرمشهر برداشته شد/سیل بندها در حال ترمیم است
کورش مودت گفت: تخلیه هیچ روستایی در دستور کار نیست و خبر تخلیه روستای جرف علیا مینو شهر کذب است.

به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، کورش مودت فرماندار خرمشهر  با بیان اینکه روستا جرف سفلی در محدوده آبادان است، اظهار کرد: ساعتی پیش در منطقه جرف حضور داشتم و خبر منتشر شده از قول بخشدار مینو شهر مبنی بر دستور تخلیه روستای"جرف علیا" از توابع این شهرستان به دلیل سیلاب کذب است و تاکنون دستوری مبنی بر تخلیه هیچ روستایی صادر نشده است.

او گفت: رهاسازی آب کارون بسیار است و ورود سامانه بارشی به خوزستان نیز آغاز شده و طبیعی است که دبی آب افزایش یابد. اما تدابیر لازم برای جلوگیری از پیشروی آب رودخانه به شهر و منازل اندیشیده شده است.

مودت با بیان اینکه همه مسوولان خرمشهر در حال رصد لحظه ایی وضعیت هستند، افزود: تا این لحظه خوشبختانه آب گرفتگی کلی وجود ندارد و در مکان هایی که سیل بندها فرسوده بود، ترمیم صورت گرفته است.

معاون استاندار خوزستان اضافه کرد: حدود 55 دستگاه ماشین آلات راهسازی نیز در حال حاضر  مشغول تقویت سیل بندها در مناطق مختلف شهرستان به ویژه در منطقه غرب کارون هستند.

او با اشاره به مسدود شدن پل منیخ از شب گذشته تاکنون، توضیح داد: هم اکنون در محل پل مِنیخ هستم و طبق ارزیابی های انجام شده به دلیل افزایش دبی و شدت جریان آب، محورها این سازه کج شده که دستور برداشتن این پل شناور را داده ایم تا از خطر های احتمالی تردد بر این سازه جلوگیری کرده باشیم.

مودت در پایان در خصوص اسکان مهمانان نوروزی نیز توضیح داد: طبق تدابیری که از قبل در نظر گرفته شده، مسافران نوروزی در مدارس، حسینیه ها، مساجد، اماکن ورزشی و هلال احمر، اردوگاه شهید باکری و مرکز نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد اروند منتقل شدند و هیچ مشکلی در اسکان مسافران نوروزی نداریم.

لازم به ذکر است که مینوشهر از توابع شهرستان خرمشهر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز