رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

تا پایان بحران در کنار مردم خوزستان می مانیم

۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۵:۵۲:۵۵
کد خبر: ۸۲۸۸۴۰
تا پایان بحران در کنار مردم خوزستان می مانیم
امیر دریادار حبیب الله سیاری گفت: تا زمانی که بحران وجود داشته باشد حضور داریم و کمک رسانی خود را انجام می دهیم.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان اظهار کرد: راه اندازی مرکز کنترل حوادث و مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران خوزستان اقدام بسیار ارزشمندی و خوبی است چرا که اطلاعات جامع را در اختیار تصمیم گیران قرار می دهد که این امر تصمیم گیری را دقیق تر و سریع تر، و در کنترل بحران‌ها کمک لازم را می کند.

او با اشاره به آماده باش ارتش برای سیل در خوزستان، گفت: در همه حال آماده باش هستیم و تا زمانی که بحران وجود داشته باشد حضور داریم و کمک رسانی خود را انجام می دهیم.

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به نوع بلایا و حوادث، نیروی مورد نیاز را وارد عمل می کند لذا از نظر نیروی انسانی مشکلی نداریم.

دریادار سیاری اضافه کرد: آمادگی خوزستان در قسمت های مختلف برای مقابله با سیل تاکنون خوب بوده است.

او توضیح داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سازمان‌هایی که در بحث مبارزه با بلایا، وظیفه اصلی آنها است، این آمادگی را دارد که در محل هایی که استقرار دارد و در دیگر محل های مورد نیاز با سازماندهی و امکانات و نیروی انسانی که پای کار آورده، تلاش و کوشش را به عمل آورد تا کمک لازم را به سازمان های مسوول انجام دهد.  

فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان یادآور شد: وظیفه ذاتی ارتش حفظ تمامیت ارضی کشور است که نمی‌شود از آن غفلت کرد اما در کنار این وظیفه خطیر، همیشه پا در رکاب هستند.

به گزارش خبرنگار برنا، بارندگی های گسترده توام با رعد و برق ناشی از ورود سامانه بارشی قوی از صبح روز یکشنبه تا اوایل وقت سه شنبه به مدت 48 ساعت سراسر خوزستان را فرا می گیرد از این رو احتمال طغیان رودخانه ها و مسیل ها، بروز سیلاب و آبگرفتگی مزارع کشاورزی و منازل مردم روستاهای حاشیه رودخانه های کارون، دز و کرخه در محدوده برخی شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه ها وجود دارد.

با دستور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری به عنوان فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان منصوب و همه یگان های ارتش اعم از زمینی، هوایی، دریایی و پدافند مستقر در منطقه، در کنترل عملیاتی وی خواهند بود.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز