مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان خبر داد:

۳۵ روستا خوزستان در دو روز گذشته تخلیه شد/نیروهای امداد و نجات در آماده باش هستند

۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۲۰:۲۱:۲۰
کد خبر: ۸۲۹۲۹۸
۳۵ روستا خوزستان در دو روز گذشته تخلیه شد/نیروهای امداد و نجات در  آماده باش هستند
کیامرث حاجی زاده گفت: در 48 ساعت گذشته 35 روستا در استان خوزستان به صورت جزئی و یا کامل تخلیه شده اند. این امر برای پیشگیری انجام شده و آب تنها وارد چند روستا شده بود.

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران خوزستان امشب در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به آخرین وضعیت خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت سامانه بارشی قوی در استان های بالادست و همچنین بارندگی های خوبی که در شمال و شمال شرق خوزستان داشتیم، باعث شد حجم آب پشت سدهای خوزستان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند.

او گفت: برای پایداری سدها و جلوگیری از زیر آب رفتن شهرها و روستاهای حاشیه رودخانه ها به ویژه حاشیه رودخانه های کارون بزرگ، دز و کرخه، ناچار شدیم دِبی خروجی سدها را افزایش دهیم.  

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: در حال حاضر در سالن فرماندهی مدیریت بحران خوزستان به صورت لحظه ای تمام اتفاقات مربوط به استان رصد می شود، مخصوصا وضعیت هواشناسی به صورت لحظه ای رصد و پایش می شود.

حاجی زاده اضافه کرد: وضعیت سدها چه از لحاظ میزان آورد، دِبی خروجی، تراز و حجم قابل ذخیره و قابل خروج، لحظه ایی در حال رصد است.

او با اشاره به همراهی مردم مناطق سیلابی خوزستان در روزهای اخیر بیان کرد: در 48 ساعت گذشته 35 روستا در استان خوزستان به صورت جزیی و یا کامل تخلیه شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان این امر برای پیشگیری انجام شده و آب تنها وارد چند روستا شده بود.

او ادامه داد: در بعضی شهرها نیز اردوگاه های اسکان اضطراری بر پا شده و در برخی شهرها نیز که ایمن هستند مناطق بهتری برای اسکان مردم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: به بعضی از محلات شهرهای مجاور نیز اعلام آماده باش شده و فرمانداران نیز به عنوان روسای شورای مدیریت بحران شهرستان ها آماده هستند.

حاجی زاده گفت: امکانات لازم فراهم شده و همه نیروهای امداد و نجات خوزستان در حالت آماده باش هستند.

او یادآور شد: حتی برای احشام کشاورزان و روستاییان در شرکت های کشت و صنعت نیشکر جا در نظر گرفته شده و احشام به این اماکن منتقل شده و علوفه رایگان نیز تهیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: به مردم اطمینان می دهیم که سدهای خوزستان از پایداری خوبی برخوردارند و جای نگرانی نیست.

حاجی زاده بیان کرد: کنترل آبگرفتگی هایی که در کلانشهر اهواز ایجاد شده، با مدیریت صحیح و دقیقی که اعضای شورای مدیریت بحران در نظر دارند، به نتیجه خواهد رسید.

او توضیح داد: با آغاز رهاسازی آب از پشت سدهای خوزستان از اوایل آذر ماه 97، تلاش شد سدهای خوزستان در برابر این سیلاب ها دوام بیاورند و سیلاب های گذشته با کمترین خسارات و بدون تلفات جانی در استان مدیریت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات ممکن بود به بحران و ابربحران تبدیل شود ولی با آمادگی کاملی که داشتیم، از حوادث پیشگیری شد.

حاجی زاده یادآور شد: در چهار ماه اخیر 800 دستگاه ماشین آلات برای استحکام بخشی سیل بندها و دیواره ساحلی رودخانه ها اعزام شد که همچنان در مناطق مختلف حضور دارند و با همراهی همه دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح کار به نحو احسن در حال انجام است.

او با اشاره به تشکیل کار گروه مقابله با سیلاب، یادآور شد: کارگروه مقابله با سیلاب خوزستان در آبان ماه تشکیل شد و در آن زمان با پیگیری های انجام شده، توانستیم با همراهی و همدلی و تعامل و ایثار مردم و هم افزایی بین اعضای شورای مدیریت بحران خوزستان، سیلاب های ویرانگری که از استان های بالادست خوزستان از چهارمحال و بختیاری، لرستان و ایلام و حوضه های آبریز بالادستی وارد سدهای ما شدند را مدیریت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: امیدواریم با همراهی مردم و همدلی بین مسوولان خوزستان بتوانیم این سیلاب ها که از سه استان چهارمحال و بختیاری، لرستان و ایلام در حال وارد شدن به سدهای ما هستند، کنترل کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز