رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از سد دز اندیمشک مطرح کرد:

دولت و مجلس همدلی و همفکری بسیار خوبی دارند/افزایش ارتفاع سد دز در دستور کار است/کارشناسان طرح های آبی خود را در جلسات خوزستان بیان کنند

۱۳۹۸/۰۱/۱۵ - ۱۳:۵۹:۳۹
کد خبر: ۸۳۰۰۰۰
دولت و مجلس همدلی و همفکری بسیار خوبی دارند/افزایش ارتفاع سد دز در دستور کار است/کارشناسان طرح های آبی خود را در جلسات خوزستان بیان کنند
علی لاریجانی گفت: حجم زیادی از آب وارد استان خوزستان شده و تا کنون مدیریت مناسبی در استان صورت گرفته است.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به خوزستان و بازدید از سد دز اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم زیادی از آبها در خوزستان است، استفاده از آنها امری ضروری است.

 او با توجه به این که بارش ها ممکن است ادامه داشته باشد، افزود: کنترل مناسبی صورت گرفته تا مشکلی برای مردم پیش نیاید و ایمنی کافی برای زندگی مردم تامین شود.

 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون کنترل های عاقلانه صورت پذیرفته ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود برنامه ریزی برای رهاسازی آب و کنترل وضعیت بسیار مناسب بوده است.

لاریجانی با توجه به توضیحات و خواسته‌های استاندار خوزستان و فریدون حسنوند نماینده اندیمشک بیان کرد: ارتفاع سد دز باید افزایش یابد و این امر نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی است.

او افزود: احداث سد بختیاری زمان بر بوده و نیاز به سرمایه گذاری سنگین است اما باید از هم اکنون برای این مسایل فکر کرد.

 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از کارشناسان روش‌های نوینی برای استفاده آب در دشت های خوزستان معرفی کرده اند، بیان کرد: لازم است این کارشناسان طرح های خود را در جلسات خوزستان بیان کنند که در کوتاه مدت بتوانیم حداکثر استفاده از آب را داشته باشیم.

 لاریجانی گفت: همه راه ها را باید رفت تا بهترین استفاده را از منابع آبی داشته باشیم.

 او با اشاره به نحوه مدیریت در استان خوزستان بیان کرد: از روز اول بحران، نگران خوزستان بودم و همواره با استاندار خوزستان تماس گرفتم و در جریان کارها قرار داشتم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسات شبانه‌روزی در استان انجام شد و وزیر نیرو چند روز شخصا در استان خوزستان حضور داشته و با توجه به این حجم از آب در بازه زمانی کوتاه مدیریت مناسبی در خوزستان شاهد بودیم.

لاریجانی با اشاره به حضور نمایندگان در جلسات ستاد بحران افزود: دولت و مجلس مجموعا با همدلی و همفکری بسیار خوب عمل کردند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز