وزیر کشور در خوزستان مطرح کرد:

شرایط سیل در خوزستان با دیگر نقاط کشور متفاوت است/۵ استان معین خوزستان امشب مشخص می شود/اوضاع لرستان تحت کنترل است/مواکب اربعین در مناطق سیل زده مستقر می شوند

۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۹:۵۹:۵۸
کد خبر: ۸۳۰۲۷۰
شرایط سیل در خوزستان با دیگر نقاط کشور متفاوت است/۵ استان معین خوزستان امشب مشخص می شود/اوضاع لرستان تحت کنترل است/مواکب اربعین در مناطق سیل زده مستقر می شوند
عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: برخی مناطق شهری و روستایی در خوزستان بر اثر سیلاب آسیب دیده اند و تاکنون نیز به بیش از 96 روستا چه به صورت کامل و چه به صورت جزیی تخلیه شده اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز جمعه با حضور در مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر آبگرفتگی ها وسایل منزل برخی خانواده ها آسیب دیده و مزارع کشاورزی نیز به زیر آب رفته که احتمال دارد این مزارع برای کشت تابستانه نیز آماده نشوند.

او با بیان اینکه در خوزستان وضعیت اضطرار اعلام شده است، گفت: شرایط سیل در خوزستان با دیگر نقاط کشور متفاوت است. افزایش کم سابقه آورد سدهای کرخه و دز موجب افزایش خروجی این دو سد و در نهایت طغیان این رودخانه ها و آبگرفتگی مناطق حاشیه ای در پایین دست شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه استان های معین خوزستان را برای شرایط در پیش تعیین می کنیم، اضافه کرد: حداقل به پنج استان اعلام می کنیم که با آمادگی کامل تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی لازمه را در هر زمان با تشخیص استانداری و فرمانداری خوزستان ارسال کنند. البته امیدوارم با تدابیر در نظر گرفته شده تا کنون، شرایطی رخ ندهد که نیازی به استان های معین داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به انتقال سیلاب به دشت و انحراف آب به کانال ها و هور توضیح داد: باید از شهرهای سوسنگرد، بستان و حمیدیه و همچنین سایر شهرها و روستاها صیانت بهتری کنیم. هر چند برخی مناطق شهری و روستایی در خوزستان بر اثر سیلاب آسیب دیده اند و تاکنون نیز به بیش از 96 روستا چه به صورت کامل و چه به صورت جزیی تخلیه شده اند.

او با بیان این که دولت باید در اسرع وقت خسارات را تامین کند، بیان کرد: با توجه به اینکه از سیل سال 95 خوزستان، هنوز خسارات کشاورزان پرداخت نشده است براساس نظر مساعد رییس جمهوری، استاندار از هر محلی که شده آن را باید تامین و به مردم بدهد.

رحمانی فضلی با اشاره به استفاده از مواکب اربعین برای کمک رسانی به شهرهای سیل زده گفت: با توجه به وضعیت فعلی مردم از مواکب اربعین درخواست کردیم که در مناطق سیل زده مستقر شوند.

وزیر کشور ادامه داد: امروز از مناطق سیل زده لرستان به صورت هوایی و زمینی دیدن کردم و جلسه مشترک شورای تامین و شورای هماهنگی مدیریت بحران لرستان نیز با هم تشکیل شد که در این جلسه تقسیم کار مناسبی میان دستگاه های مختلف انجام شد.

او توضیح داد: هم اکنون دستگاه های اجرایی در سطح ملی و استانی در استان لرستان مشغول فعالیت هستند و همه دستگاه ها از آمادگی کامل برخوردار هستند و کار لایروبی شهرها نیز در حال انجام است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: هم اکنون مدیران بر وضعیت مناطق مختلف در لرستان مسلط هستند و در مناطقی که راه زمینی برای امداد رسانی وجود ندارد با بالگرد امدادرسانی می‌شود.

به گفته رحمانی فضلی علاوه بر این زمان بندی برای کارهای ضروری در لرستان صورت گرفته است که براساس این زمان بندی اقدامات لازم انجام می شود.

او افزود: بزرگترین مشکل فعلی استان لرستان قطع شدن ارتباطات چه در حوزه مخابرات و چه در حوزه جاده است.

وزیر کشور یادآور شد: بخشی از مخابرات هنوز وصل نشده و همچنین پل های زیادی تخریب شده و جاده ها به ویژه در نقاط روستایی نیاز به ترمیم دارند.

رحمانی فضلی گفت: نگران امکانات و منابع در لرستان نیستیم بلکه تنها مساله توزیع امکانات و خدمات رسانی با توجه به شرایط جاده ای برای ما مهم است.

او ادامه داد: خبرهای سرقت در شهرهای سیل زده لرستان کذب است و حتی یک سرقت نیز در این شهرها رخ نداده است.

وزیر کشور تصریح کرد: در برخی از کانال‌های غیررسمی و فضای مجازی درباره لرستان و مناطق سیل زده آن مطالبی در حال انتشار است که همه این مطالب تکذیب می شود.

رحمانی فضلی در پایان تاکید کرد: انتشار چنین اخباری در این وضعیت می‌تواند به روحیه مردم آسیب بزند؛ البته افرادی قصد سوء استفاده از این فضا را داشتند که از سوی نیروی انتظامی با آنها برخورد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز