معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

سیلاب خسارات زیادی به آبزی پروری خوزستان و لرستان زده است

۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۹:۵۶:۵۶
کد خبر: ۸۳۰۲۷۹
سیلاب خسارات زیادی به آبزی پروری خوزستان و لرستان زده است
نبی الله خون میرزایی گفت: آبزی پروری خوزستان و لرستان از سیلاب خسارت های فراوانی متحمل شدند.

نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در حاشیه  بازدید از مجتمع آبزی پروری آزادگان در شهرستان کارون خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: دولت خسارات وارده به آبزی پروران در استان های لرستان و خوزستان را جبران خواهد کرد.

او با بیان اینکه خسارات وارده به بخش آبزی پروری دو استان لرستان و خوزستان رو به افزایش است، گفت: پس از فروکش کردن سیلاب و عبور از بحران سیل، میزان دقیق خسارات به آبزی پروری ماهیان سردابی و گرمابی استان های یاد شده برآورد و اعلام می شود.

خون میرزایی افزود: طغیان رودخانه کرخه خساراتی به مراکز تکثیر ماهیان گرمابی شهید ملکی شهرستان دشت آزادگان وارد کرده است و متاسفانه بخش  زیادی از ماهیان پرورشی به همراه تاسیسات پمپاژ در مراکز پرورش ماهی خوزستان از بین رفته ولی به نظر می رسد بیشترین میزان خسارت متوجه آبزی پروران شوشتر و کارون باشد.

رییس سازمان شیلات کشور همچنین به همراه معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون ضمن بازدید از کانال"بحره" که بخشی از سیلاب کارون را به تالاب شادگان منتقل می کند، اضافه کرد: بخشی از این کانال را نیزار فرا گرفته و نیاز است هر چه سریع تر نیزارها برچیده و لایروبی این کانال به سرعت انجام شود.

خون میرزایی در جریان بازدید از مجتمع آبزی پروری آزادگان شهرستان کارون با تعدادی از آبزی پروران خسارت دیده این مجتمع گفت و گو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

لازم به ذکر است که استان خوزستان با تولید سالانه حدود ۶۵ هزار تن انواع ماهیان گرمابی، پس از استان گلستان مقام دوم کشور را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش گفته بود در جریان سیلاب اخیر بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیر مجموعه آن در استان های درگیر و در معرض سیلاب وارد شده است.

در استان خوزستان بیش از ۱۰۰ روستای حاشیه کارون، دز، کرخه در شهرستان های شوشتر، شوش، دزفول، اهواز و دشت آزادگان و هویزه درگیر سیلاب هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز