معاون زراعت و باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد:

سیلاب اثری بر خودکفایی گندم ندارد/ تجدید نظر در مصوبه نوروزی پرداخت خسارت کشاورزی در خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۶:۱۱:۰۵
کد خبر: ۸۳۱۱۴۷
سیلاب اثری بر خودکفایی گندم ندارد/ تجدید نظر در مصوبه نوروزی پرداخت خسارت کشاورزی در خوزستان
عباس کشاورز گفت: اگر چه سیل در استان های خوزستان، گلستان، لرستان و ایلام خسارت قابل توجهی به کشاورزی وارد کرده اما در کلان کشور آمار بالایی نیست و این مساله تاثیری بر خودکفایی کشور در زمینه گندم ندارد.

عباس کشاورز معاون زراعت و باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه بازدید از مزارع سیل زده شهرستان حمیدیه و دشت آزادگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر اولویت حفظ جان مردم است. همچنین برای جلوگیری از ورود سیل به مناطق مسکونی، مزارع دچار آبگرفتگی شده اند که این مساله باعث خسارت زیادی شده است.

اوگفت: اگر چه سیل در استان های خوزستان، گلستان، لرستان و ایلام خسارت قابل توجهی به کشاورزی وارد کرده اما در کلان کشور آمار بالایی نیست و این مساله تاثیری بر خودکفایی کشور در زمینه گندم در بر ندارد.

معاون زراعت و باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبه هیات دولت در نوروز امسال برای جبران خسارت سیل، افزود: در این مصوبه برای هر هکتار زمین 20 میلیون ریال تعیین شده بود که این مصوبه برای جبران خسارت به استان گلستان بوده که زراعت دیم دارد، و برای خوزستان که زراعت آبی دارد در این مصوبه تجدیدنظر می شود.

کشاورز با بیان اینکه در این سفر بررسی خسارت به اراضی کشاورزی و گزارشی از وضعیت آنها تهیه می شود، افزود: هدف از این سفر به خوزستان بازدید از مزارع مناطق سیل زده خوزستان و بررسی تاثیر آن بر تولید است.

معاون زراعت و باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: این بازدید از حمیدیه آغاز و تا روستاهای شهرستان دشت آزادگان که تحت تاثیر سیلاب رودخانه کرخه هستند، انجام می شود، پیش از این نیز بازدیدی از استان گلستان انجام شده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما