مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

بهره مندی ۸ هزار خانوار سیل زده خوزستانی از خدمات امدادی هلال احمر/ ۳۰ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند/نیاز مبرم به آب آشامیدنی و اقلام بهداشتی زنان و کودکان

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۲:۱۳:۴۱
کد خبر: ۸۳۱۴۴۶
بهره مندی ۸ هزار خانوار سیل زده خوزستانی از خدمات امدادی هلال احمر/ ۳۰ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند/نیاز مبرم به آب آشامیدنی و اقلام بهداشتی زنان و کودکان
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: از چهارم تا ۱۸ فروردین امسال هشت هزار خانوار سیل زده امدادرسانی شد و ۳۰ هزار نفر در اردوگاه ها به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

علی خدادادی امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: از چهارم تا 18 فروردین، شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متاثر از سیل شده اند.

او گفت: در برخی از شهرستان ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: مناطقی از شهرستان های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان به شدت متاثر از سیلاب اند.

خدادادی اضافه کرد: از  چهارم تا ۱۸ فروردین امسال هشت هزار و ۴۱۵ خانوار سیل زده با جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر امدادرسانی شد.

 او با بیان این که همچنین دو هزار نفر به مناطق امن انتقال داده شدند، ادامه داد: از شروع سیل و آبگرفتگی(چهارم فروردین) تاکنون بیش از 30 هزار نفر در ۴۷ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرهای متاثر از سیل اسکان اضطراری شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با  بیان این که هم اکنون جمعیت حاضر در این اردوگاه ها 11 هزار نفر است، افزود: یکی از مشکلات امدادرسانی، روستاهایی هستند که دچار سیل‌گرفتگی شده‌اند اما برخی از روستاییان هنوز در این روستا‌ها ساکن هستند.

خدادادی گفت: با توجه به تعداد زیاد اردوگاه ها، ارسال اقلام امدادی و غذایی به این روستاهای محصور در آب، امدادرسانی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

او بیان کرد: یکی از راه حل های این موضوع ارتباط با دهیاران روستاها است و اقلام مورد نیاز این افراد اعم از چادر، پتو و غذای گرم به صورت روزانه در اختیار دهیارهای مربوطه قرار می گیرد.‌

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان خوزستانی، یادآور شد: آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله مورد نیاز سیل‌زدگان خوزستانی است.

خدادادی با اشاره به نوع و تعداد خودروهای به کار گرفته شده گفت: 24 دستگاه آمبولانس، 72 خودروی پشتیبانی، 15 خودروی سواری، 11 دستگاه کامیون، هفت تریلی، 6 دستگاه مینی بوس، چهار فروند بالگرد و 9 فروند قایق در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان استفاده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان درباره اقلام امدادی توزیع شده میان سیل زدگان خوزستان، توضیح داد: چهار هزار و 359 دستگاه چادر امدادی، هفت هزار و 933 تخته پتو، دو هزار و 969 متر مربع موکت، 251 شعله والور، سه هزار و 770 کیلوگرم نایلون پوششی، هفت هزار و 421 بسته غذایی یک ماهه و 72 ساعته، چهل و پنج هزار و 423 قوطی انواع کنسروجات، 30 هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، 70 هزار قرص نان و 44 هزار بطری بزرگ آب معدنی، چهار هزار عدد گونی، 41 هزار وعده غذای گرم، یک هزار و 427 ست بهداشتی زنان و کودکان اقلام امدادی توزیع شده میان سیل زدگان خوزستانی بود.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز