مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان مطرح کرد:

جریان کارون در مقطع اهواز در حال تثبیت است/آغاز روند کاهش خروجی آب از سدهای خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۵:۲۲:۳۸
کد خبر: ۸۳۱۶۰۲
جریان کارون در مقطع اهواز در حال تثبیت است/آغاز روند کاهش خروجی آب از سدهای خوزستان
داریوش بهارلویی در رد شایعه هجوم سیلاب به شهرستان اهواز گفت: جریان کارون در مقطع اهواز در حال تثبیت بوده و خروجی سدهای استان متناسب با میزان ورودی‌ها رو به کاهش است.

داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان امروز در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: خروجی سدهای کارون، کرخه و دز از دو روز گذشته و سد گتوندعلیا از امروز روند کاهشی در پیش گرفته اند تا بتوانیم فشار را از رودخانه کارون در شهرستان اهواز کاهش دهیم.

او در پاسخ به این سوال که روند کاهشی خروجی از سدها تا چه زمانی ادامه خواهد دارد، گفت: تداوم روند کاهشی خروجی از سدها به پیش‌بینی بارش و میزان سیلاب‌ها بستگی دارد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در پایان تصریح کرد: درحال حاضر با توجه به روند کاهشی، خروجی سد دز 1700 مترمکعب بر ثانیه، سد گتوندعلیا 1200 مترمکعب بر ثانیه و سد کرخه 2400 مترمکعب بر ثانیه تنظیم شده است.

لازم به ذکر است که در دو روز گذشته دبی آب کارون در مقطع اهواز به 3100 متر مربع بر ثانیه رسیده بود و بخش هایی از حاشیه ساحلی شهرستان های اهواز و کارون دچار آب گرفتگی شده است.

در همین راستا مدارس و مراکز آموزشی نیز تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما