استاندار خوزستان مطرح کرد:

شهرهای حوضه آبریز کرخه خوشبختانه دچار آبگرفتگی نشدند/کرخه تهدید اصلی وقوع سیلاب در خوزستان است

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۶:۲۳:۱۷
کد خبر: ۸۳۱۶۲۸
شهرهای حوضه آبریز کرخه خوشبختانه دچار آبگرفتگی نشدند/کرخه تهدید اصلی وقوع سیلاب در خوزستان است
غلامرضا شریعتی گفت: تاکنون به نحوی عمل شد که شهرهای حوضه آبریز کرخه خوشبختانه دچار آبگرفتگی نشوند اما چون با این تهدید مواجه هستیم در شهرهای هدف اعلام کرده ایم گروه های در معرض خطر را به ویژه زنان سالمندان و خردسالان از شهر تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار برنا، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت در استان به نحوی است که حوضه آبریز کرخه باز هم یکی از تهدیداتی است که با آن مواجه هستیم.

او گفت: ورودی آب در کرخه همچنان رقمی بیش از دو هزار مترمکعب بر ثانیه است و برای مقاطعی به زیر دو هزار مترمکعب بر ثانیه می رسد اما باز هم به بیش از دو هزار مترمکعب بر ثانیه می رسد از این رو ظرفیت مخزن قدرت مانور زیادی را به ما نمی دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حوضه آبریز کرخه مثل سابق است و ما همچنان با دقت این موضوع را رصد می کنیم، افزود: از این حیث با برنامه ریزی های مدیریتی و پخش سیلاب ها و آب هایی که از سدها رها می شود، امر را مدیریت می کنیم.

شریعتی اضافه کرد: تاکنون به نحوی عمل شد که شهرهای حوضه آبریز کرخه خوشبختانه دچار آبگرفتگی نشوند اما چون با این تهدید مواجه هستیم در شهرهای هدف اعلام کرده ایم گروه های در معرض خطر را به ویژه زنان سالمندان و خردسالان  از شهر تخلیه کنند.

او با اشاره به افزایش حجم آب و دبی ورودی کارون در مقطع اهواز، توضیح داد: در اهواز و حوضه آبریز کارون دبی رودخانه در حال افزایش است و دبی ورودی کارون الان در مقطع اهواز سه هزار و ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه است که رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است و در عین حال نیز آن را مدیریت می کنیم و عبور می دهیم و تا کنون مشکل خاصی نداشتیم.

او با اشاره به شکست سیل بندها در شیبان  و ورود سیلاب و آبگرفتگی منازل این شهرستان، بیان کرد: امروز صبح هم در شیبان بالاتر از اهواز از توابع شهرستان باوی مشکلی پیش آمد که سیل بند شکست و فرماندار و رییس شورای تامین دستور خروج و تخلیه دادند و برای ترمیم و استحکام بخشی سیل بند و زدن سیل بند دوم در تلاش هستند اما برای رعایت احتیاط لازم دستور تخلیه شیبان داده شد.

مقام عالی دولت در خوزستان با اشاره به آبگرفتگی و هجوم سیلاب به جاده اهواز به اندیشمک، توضیح داد: آبگرفتگی صورت گرفته در ورودی اهواز به اندیشمک به علت حجم زیاد آب کرخه بود که در بالاتر از حمیدیه از کانال شهید چمران به کانال سلمان سرازیر شده بود و این مشکلاتی را برای ما پیش آورد که در جریان آنها نبودیم.

او اضافه کرد: ما پس از شکسته شدن این کانال و طی مسیر ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر متوجه این موضوع شدیم. در همین حال تلاشمان بر این است تا  بخشی از آن را منحرف و بخشی را به دشت ها هدایت کنیم تا وارد شهر نشود.

شریعتی گفت: البته بخش جزیی که وارد شهر می شود از طریق بستن کانال شهید چمران صورت می گیرد تا مشکلی در مقطع حمیدیه پیش نیاید.

مقام عالی دولت در خوزستان افزود: تلاش در این زمینه ادامه دارد اما حجم آب بالا و کار سخت است البته مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان و کارشناسان آن به من قول داده اند تا امشب این مشکل را حل کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز