مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان مطرح کرد:

آمار دانش آموزان سیل زده خوزستان به ۷۱۶ هزار نفر رسید/اسکان ۱۴ هزار نفر در مدارس مناطق امن استان

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۵:۰۶:۴۶
کد خبر: ۸۳۲۰۷۸
آمار دانش آموزان سیل زده خوزستان به ۷۱۶ هزار نفر رسید/اسکان ۱۴ هزار نفر در مدارس مناطق امن استان
محمد تقی زاده گفت: تعداد دانش آموزان مناطق سیل زده استان ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر است و ۸۵ مدرسه تخریب و ۱۶۰ مدرسه هم تاکنون آسیب دیدند

محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز با بیان اینکه ۱۴ شهرستان توسط سه رودخانه کارون، دز و کرخه دچار سیلاب شدند، اظهار کرد: شهرستان های دزفول، شوش، شاهور، شوشتر، باوی، اهواز، کارون، حمیدیه، شادگان، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، هویزه و بستان درگیر سیلاب اخیر هستند و آموزش و پرورش در این شهرستان ها مشغول خدمات دهی و اسکان است.

او با اشاره به تعداد دانش آموزان ۱۴ شهرستان سیل زده استان، گفت: تعداد دانش آموزان مناطق سیل زده استان ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر است و ۸۵ مدرسه تخریب و ۱۶۰ مدرسه هم تاکنون آسیب دیده اند.

تقی زاده افزود: ۲۰۷ مدرسه، اردوگاه و یک سالن ورزشی در اختیار سیل زدگان قرار گرفته و ۱۴ هزار نفر هم در مناطق امن در مدارس اسکان پیدا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: این ۱۴ شهر میان هفت معاون آموزش و پرورش خوزستان تقسیم شد و نخستین اقدام ما تشکیل ستاد مدیریت بحران در آموزش و پرورش استان بود.

او بیان کرد: همچنین در مناطق آموزش و پرورش اهواز ستاد امداد فرهنگیان تشکیل شده و کمک های نقدی و غیرنقدی و اقلام مورد نیاز جمع آوری و به مناطق سیل زده در حال ارسال است.

تقی زاده توضیح داد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش در زمان شروع بحران سیلاب در استان ایجاد آشپزخانه و توزیع غذای گرم میان سیل زدگان بود و اغلب آشپزخانه ها توسط فرهنگیان تشکیل شد.

او گفت: همچنین با همکاری سپاه خوزستان برای انتقال سیل زدگان استان به مناطق امن وسیله نقلیه فراهم شد و توزیع وسایل ورزشی میان دانش آموزان مستقر در اردوگاه ها و مدارس سیل زده انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: حمام و سرویس بهداشتی سیار از دیگر خدمات ما به سیل زدگان استان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز