مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد:

خسارت ۴۰ هزار میلیارد ریالی سیلاب به استان خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۵:۳۱:۳۵
کد خبر: ۸۳۲۱۰۰
خسارت ۴۰ هزار میلیارد ریالی سیلاب به استان خوزستان
کیامرث حاجی زاده گفت: بر اساس برآورد اولیه، سیلاب اخیر در خوزستان تا این لحظه 40 هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرده است.

کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه، سیلاب اخیر در خوزستان تا این لحظه 40 هزار میلیارد ریال در بخش های کشاورزی، مسکن شهری و روستایی، عشایر، راه های ارتباطی، معابر شهری، برق، گاز، ماشین آلات و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد کرده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با این سیلاب گفت: بازگشایی 13 انشعاب از خروجی های کرخه به سمت تالاب هورالعظیم به منظور تسریع در خروج سیلاب، احیای کانال بحره در پایین دست اهواز به منظور انتقال بخشی از سیلاب به تالاب شادگان و کاهش سیلاب ورودی به دارخوین و خرمشهر، شناسایی 513 نقطه بحرانی و ترمیم و استحکام بخشی سیل بندها با کمک بخش های دولتی و خصوصی، پایداری آب غدیر و کانال پای پل و احیای کانال سلمان با توجه به کدورت رودخانه در هنگام سیلاب از جمله اقدامات مهم برای مقابله با این پدیده بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به وضعیت بارش و سدها در استان افزود: میانگین بارش از ابتدای سال آبی تاکنون حدود 500 میلی متر بوده که نسبت به سال قبل 275 درصد و نسبت به بلند مدت 70 درصد رشد داشته است. همچنین میزان آورد سدهای استان در سال آبی جاری نسبت به سال قبل 350 درصد و نسبت به بلند مدت 65 درصد افزایش داشته است.

حاجی زاده در پایان مجموع کل ظرفیت سدها را 22 میلیارد متر مکعب اعلام کرد و گفت: حدود 97 درصد مخازن این سدها در حال حاضر پر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز