مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان خبر داد:

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به جاده ها و پل های خوزستان / آبگرفتگی ۲۲ محور روستایی استان / مشکل تردد در استان وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۳:۱۳:۳۱
کد خبر: ۸۳۲۴۶۹
خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به جاده ها و پل های خوزستان / آبگرفتگی ۲۲ محور روستایی استان / مشکل تردد در استان وجود ندارد
غلامعباس بهرامی نیا گفت: از سیلاب دی ماه سال گذشته تا کنون حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به جاده ها و پل های استان خوزستان خسارت وارد شده است.

غلامعباس بهرامی نیا مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان امروزچهار شنبه در گفت گو با خبرنگار برنا در اهواز  اظهار کرد: با توجه به شرایط استان، احتمال افزایش میزان خسارت وارده به جاده‌ها و پل‌ها وجود دارد.

او گفت: تا کنون عددی برای جبران خسارت اختصاص پیدا نکرده است و تا پایین آمدن سطح آب و آغاز عملیات اجرایی میزان خسارت نهایی مشخص نخواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: تخصیص بودجه جبران خسارت به جاده‌ها و پل‌های خوزستان از طریق مسوولان استان و وزارت راه شهرسازی پیگیری می‌شود.

بهرامی نیا با بیا اینکه مقرر شده است بودجه‌ای برای ترمیم خسارت وارده به جاده‌ها اختصاص پیدا کند، اضافه کرد: به محض اختصاص بودجه لازم، تلاش خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به اصلاح جاده ها به وضعیت قبل اقدام کنیم.

او ادامه داد: این اداره، آمار و اطلاعات برآوردهای صورت گرفته از میزان خسارت‌ها را بر اساس فرم‌های درخواستی ستاد مدیریت بحران استان، سازمان مدیریت و برنامه بودجه و وزارت راه و شهرسازی آماده و ارسال خواهد کرد.

بهرامی نیا اضافه کرد: تا کنون شرایطی برای احداث پل‌های موقت به وجود نیامده است اما اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان این آمادگی را دارد در صورت تخریب پل‌های در مسیر رودخانه بر اثر سیلاب، پل موقت برای برقراری تردد، احداث کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در مناطقی که احتمال تخریب پل وجود دارد، امکانات لازم مستقر شده است تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پل‌های موقت نصب شوند.

او ادامه داد: ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های هرمزگان، بوشهر، تهران، یزد، لارستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به مناطق سیل زده خوزستان اعزام شده است.

بهرامی نیا گفت: علاوه بر این ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از بخش خصوصی دیگر استان‌ها به خوزستان اعزام خواهند شد.

او افزود: در این مرحله نیاز اولیه خوزستان دستگاه‌های سنگین راهداری و راه سازی است و تا عصر امروز ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین وارد استان خواهد شد و مابقی دستگاه‌ها نیز به استان اعزام می‌شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان یادآور شد: این دستگاه‌ها با هماهنگی نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی، استانداری خوزستان و ستاد مدیریت بحران استان در مناطق تعیین شده، مستقر خواهند شد.

بهرامی نیا اشاره به مسدود بودن جاده اهواز به اندیمشک، گفت: جاده ترانزیتی اهواز به اندیمشک با روزانه ۴۰ هزار تردد، یکی از پرترددترین جاده‌های خوزستان است اما تا فروکش کردن آب در این مسیر، امکان برقراری تردد خودروها وجود ندارد.

او ادامه داد: آبروهای مسیر بازگشایی شده اند اما با توجه به میزان آب جاری در دو طرف این جاده، هدایت آب امکان پذیر نیست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان  بیان کرد: با پایین آمدن سطح آب در جاده اهواز به اندیمشک، در کوتاه‌ترین زمان، تردد خودروها برقرار می‌شود.

بهرامی نیا گفت: در دیگر محورهای شریانی و اصلی استان خوزستان مشکل تردد وجود ندارد.

او تصریح کرد: در چهار محور فرعی و ۲۲ محور روستایی به دلیل طغیان رودخانه‌ها با مشکل آب گرفتگی مواجه هستیم که مسیرهای جایگزین آنها اعلام شده تا دسترسی‌ها برقرار باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در پایان تاکید کرد: با پایین آمدن سطح آب در محورها، اقدامات ترمیمی در این جاده‌ها آغاز می‌شود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما