رحمانی فضلی:

آبگرفتگی عین دو تا عصر امروز برطرف می شود/ هیچ گونه خسارت انسانی نداشتیم/خروجی سدها از ظرفیت رودهای خوزستان بالاتر است/ حالت آماده باش همچنان ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۴:۳۴:۳۵
کد خبر: ۸۳۲۹۴۹
آبگرفتگی عین دو تا عصر امروز برطرف می شود/ هیچ گونه خسارت انسانی نداشتیم/خروجی سدها از ظرفیت رودهای خوزستان بالاتر است/ حالت آماده باش همچنان ادامه دارد
عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: امیدواریم تا امروز عصر با اقداماتی که در منطقه عین دو صورت می گیرد، بتوانیم آب را خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در گفت‌ و گو با بخش خبری ۱۴ شبکه یک سیما با اشاره به شرایط اخیر سیلاب در اهواز و آبگرفتگی و سیلابی شدن منطقه عین دو اهواز، اظهار کرد: شرایطی که در اهواز طی دو روز به وجود آمد، واقعا شرایط استثنایی و خاصی بود.

او گفت: کرخه و دز در منطقه ای به نام بامدژ به هم پیوستند و این آب به طرف اهواز روانه شد و موجب دغدغه و نگرانی مردم و مسوولان شد.

وزیر کشور با اشاره به تدوین طرح جامع مدیریت بحران در خوزستان، افزود: به لطف خدا و طراحی فنی بسیار مناسبی که دوستان ما در ستاد بحران استانداری خوزستان داشتند توانستیم سیلاب را مهار کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: طی دو شبانه روز  همه دستگاه های اجرایی با توجه به مسوولیتی که به عهده گرفته بودند و تقسیم کاری که بین آنها صورت گرفت و با زمانبندی که انجام شد تمام امکانات را پای کار آوردند و همه مردم کمک کردند به ویژه نیروهای جوان بسیجی انصافا در این زمان سنگ تمام گذاشتند.

وزیر کشور بیان کرد: به لطف خدا موضوع کنترل شد و با توجه به این که خروجی سدها طی این دو روز کاهش یافتT می توان گفت شرایط روبه بهبودی می رود و هیچگونه خسارت انسانی نداشتیم و حداقل آبگرفتگی در منازل مسکونی عین دو داشتیم.

او توضیح داد: یکی از مراکزی که دچار آبگرفتگی شد منطقه عین دو بود که  ۱۵ درصد آن دچار آبگرفتگی و سیلاب شد که امیدواریم تا پایان امروز با اقداماتی که  در آن منطقه صورت می گیرد بتوانیم آب را از آنجا خارج کنیم و این منطقه باید به طور کامل به شرایط پایداری و ثبات برسد.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات استان های معین خوزستان در اهواز برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی، تصریح کرد: از اقداماتی که استان های معین در مناطق و شهر ها انجام دادند، ساختن دایک های بسیار خوب و مناسب است که هم برای کارون و هم در حاشیه کانال ها، باعث افزایش ظرفیت شدند.

وزیر کشور با اشاره به افزایش دبی کارون در مقطع اهواز، اضافه کرد: دبی گذری آب رودخانه کارون در مقطع اهواز به ۳ هزار و ۲۸۰ هم رسید و دوستان ما تا دبی ۳ هزار و ۵۰۰ هم ظرفیت سازی می کنند.

او افزود: موج نگرانی که طی دو روز گذشته در اینجا ایجاد شده بود رفع شده، ولی باید بدانیم آب هایی که در دشت ها پراکنده شده آب های بسیار زیادی هستند.

رحمانی فضلی با اشاره به خروجی سدهای کرخه و دز، گفت: خروجی سدها هنوز از ظرفیت ها رودهای خوزستان بالاتر است٬ یعنی اگر کرخه را با هزار مترمکعب بر ثانیه داریم الان در کرخه ۱۴۰۰ روان است و در کارون دبی گذری آب ۳۲۸۰ تا ۳۲۰۰ است.

او با تاکید بر حفظ آماده باش و توجه به هشدارهای ستاد بحران، بیان کرد: بنابر این افزایش ظرفیت در رودخانه ها موجب می شود ما آب را در دشت ها شاهد باشیم.

قایم مقام شورای عالی بحران کشور، اضافه کرد: این آب ها در دشت امکان دارد از جاهای دیگری سرازیر شود ولی ما موج بزرگ را رد کردیم و دوستان به طور کامل بر اوضاع  مسلط هستند.

رحمانی فضلی گفت: با طرحی که دوستان آماده کردند، به ویژه با نظارت مستمر استاندار، بر اجرای آن امیدواریم که دیگر نگرانی در این حد نداشته باشیم ولی آماده باش کماکان هست.

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: مردم باید مشارکت شان را داشته باشند و اگر تذکری برای تخلیه منازل در مناطق در معرض خطر سیل داده می شود، حتما به آن عمل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز