مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور بیان کرد:

خوزستان آمادگی شروع خرید گندم را دارد/سیلاب مزارع کاشت گندم و دانه های روغنی خوزستان را تخریب کرد/تاسیسات سیلوهای بخش خصوصی دچار خسارت شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۱۴:۱۹:۰۷
کد خبر: ۸۳۲۹۵۷
خوزستان آمادگی شروع خرید گندم را دارد/سیلاب مزارع کاشت گندم و دانه های روغنی خوزستان را تخریب کرد/تاسیسات سیلوهای بخش خصوصی دچار خسارت شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار گفت: در صورت افزایش مجدد و عدم تثبیت حجم خروجی به رودخانه ها، احتمالا با کاهش چشم گیر سطح زیر کشت در استان رو به رو خواهیم شد که این موضوع می تواند خسارت قابل توجهی را به خوزستان و کشور بزند.

خدارحم امیری زاده ظهر امروز پنج شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار برنا با اشاره به افزایش دبی آب رودخانه های استان و ورود آن به مزارع کشاورزی اظهار کرد: متاسفانه این شرایط باعث تخریب گسترده مزارع کاشت گندم و دانه های روغنی در خوزستان شد است.

او گفت: در صورت افزایش مجدد و عدم تثبیت حجم خروجی به رودخانه ها، احتمالا با کاهش چشم گیر سطح زیر کشت در استان رو به رو خواهیم شد که این موضوع می تواند خسارت قابل توجهی را به استان و کشور بزند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور با اشاره به خسارت بوجود آمده در سیلوها و اماکن ذخیره سازی گندم استان، افزود: در پی افزایش سطح آب متاسفانه تعدادی از سیلوهای بخش خصوصی در بخش تاسیسات دچار خسارت شده و در حال حاضر دسترسی به آنها برای ترمیم و بازسازی نیز امکان پذیر نیست.

امیری زاده با اشاره به احتمال خسارت به گندم های ذخیره شده در استان، بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت مطابق دستورالعمل ها و  برنامه ریزی های تعیین شده برای آمادگی شروع خرید گندم در سال جاری امور را پیش می برد، خوشبختانه بسیاری از سیلوها خالی از گندم بوده و به همین دلیل میزان آسیب به گندم ها در بخش های مختلف بسیار اندک است.

او اضافه کرد: در مناطق شرقی(شمال تا جنوب) استان  مشکلی در خصوص طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در مزارع  نداریم.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: این شرکت با تمام تلاش و جدیت حداکثری در صدد است تا شروع خرید تضمینی گندم را در استان خوزستان آغاز کند و  در این مسیر بنده و تمامی همکارانم از هیچ کوششی برای تامین خواسته کشاورزان عزیز دریغ نخواهیم کرد.

امیری  زاده بیان کرد: در شرایط فعلی تمام تلاش ها در راستای خرید مطمئن و شایسته برای کشاورزان استان است و سایر کشاورزانی که محصولاتشان در سیل اخیر از بین رفته است قطعا با روش های در نظر گرفته شده از طریق ستاد بحران خوزستان و سایر مراجع ذیصلاح جبران خسارت خواهند شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور در پایان با اشاره به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا  در استان  یادآور شد: برداشت در مزارع کشت دانه روغنی شروع شده و اکنون بهبهان به عنوان یکی از نقاطی که توانسته با رشد کاشت و برداشت مضاعف نسبت به سال گذشته سهم قابل توجهی از میزان تولید استان را به خود اختصاص دهد در حال خرید این محصول از کشاورزان است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز