مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد:

۱۶۳ هزار آسیب دیده امداد رسانی شدند/اسکان اضطراری۱۱۷ هزار نفر/امدادرسانی به ۲۹ هزار خانوار سیل زده خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۱۲:۲۴:۵۵
کد خبر: ۸۳۳۱۹۳
۱۶۳ هزار آسیب دیده امداد رسانی شدند/اسکان اضطراری۱۱۷ هزار نفر/امدادرسانی به ۲۹ هزار خانوار سیل زده خوزستان
علی خدادادی گفت: بیش از 29 هزار خانوار سیل زده با جمعیت بیش از ۱۶۳ هزار نفر از 4 تا 23 فروردین ماه سال جاری مورد امدادرسانی قرار گرفتند.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: از چهارم تا ۲۳ فروردین، شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متاثر از سیل شده اند.

او گفت: در برخی از شهرستان ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد. مناطقی از شهرستان های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان به شدت متاثر از سیلاب اند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: از چهارم تا ۲۳ فروردین ماه امسال به بیش از ۲۹ هزار خانوار سیل زده با جمعیت بیش از ۱۶۳ هزار نفر امدادرسانی کردیم.

خدادادی ادامه داد: طی همین مدت اسکان اضطراری 117 هزار نفر و انتقال پنج هزار و 500 نفر به مناطق امن صورت گرفت.

او بیان کرد: از شروع سیل و آبگرفتگی(چهارم فروردین) تا کنون بیش از 117 هزار نفر در اردوگاه های اسکان اضطراری در شهرهای متاثر از سیل اسکان اضطراری شده اند. برخی پس از فروکش کردن سیلاب به محل زندگی خود برگشته اند.

خدادادی گفت: تعداد اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت 67 اردوگاه و تعداد روستاهای تخلیه شده  230 روستا است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان درباره نیازمندی های مناطق سیل زده و سیل زدگان، توضیح داد: آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله مورد نیاز سیل‌زدگان خوزستانی است.

خدادادی با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده میان سیل زدگان٬ گفت: بیست و یک هزار و 308 دستگاه چادر امدادی، چهل هزار و 44 تخته پتو، بیست و هفت هزار و 209 متر مربع موکت، 551 شعله والور، هفت هزار و 324 کیلوگرم نایلون پوششی، بیست و هفت هزار و 309 بسته غذایی یک ماهه و 72 ساعته، یکصدو بیست و یک هزار و 454 قوطی انواع کنسروجات، 70 هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، 98 هزار قرص نان و 110 هزار بطری بزرگ آب معدنی، چهار هزار عدد گونی، 153 هزار وعده غذای گرم، 13 هزار ست بهداشتی زنان و کودکان، 13 هزار تخته زیرانداز، 4 هزار قوطی مایع ظرفشویی و دستشویی، دو هزار قالب صابون، هزارو 115 قوطی شیر خشک، و اقلام دیگری از قبیل کلمن، گالن آب، مواد شوینده، البسه و پودر لباسشویی، توزیع شده است.

او نوع و تعداد خودروهای بکار گرفته شده در امداد رسانی سیلاب اخیر را تا کنون، 24 دستگاه آمبولانس، 72 خودروی پشتیبانی، 15 خودروی سواری، 11 دستگاه کامیون، هفت تریلی، 6 دستگاه مینی بوس، هفت فروند بالگرد و 22 فروند قایق میان سیل زدگان اعلام کرد

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر خوزستان در پایان با اشاره به تعداد اردوگاه های اسکان اضطراری در شهرهای استان، گفت: ۷۱ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرهای باوی، اهواز، شوشتر، شوش، دشت آزادگان، هویزه، شادگان، کارون، حمیدیه، رامهرمز، هفتکل و دزفول برای اسکان سیل زدگان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز