مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:

چراغ سفید منابع آبی خوزستان/ حجم خالی سدهای استان به یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۶:۰۴:۱۲
کد خبر: ۸۳۳۶۳۰
چراغ  سفید منابع آبی خوزستان/ حجم خالی سدهای استان به یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت
داریوش بهارلویی حجم خالی سدهای استان را یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: اوضاع منابع آبی استان خوزستان در کنترل است و در تلاش هستیم تا شرایط را تثبیت کنیم.

داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: میزان خروجی و رهاسازی آب از سدها تقریبا متناسب با ورودی‌ها تنظیم شده تا بتوانیم حجم خالی و کنترل شده را افزایش دهیم.

او با اشاره به اینکه در حال‌حاضر روند ورودی به سدهای خوزستان از کاهش نسبی برخوردار است، گفت: میزان ورودی به سدهای استان در حوضه کارون یک‌هزار و 590 مترمکعب بر ثانیه، در حوضه دز یک‌هزار و ۳۴۰ متر مکعب بر ثانیه، در حوضه کرخه یک‌هزار و 360 مترمکعب بر ثانیه و در حوضه مارون ۱۷۸ مترمکعب بر ثانیه است که خروجی‌ها نیز به همین میزان تنظیم شده است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: تداوم روند کاهشی خروجی از سدهای استان وابسته به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و بارش‌های احتمالی آینده است.

بهار لویی در پایان بیان کرد: با توجه به نبود بارش تا شش روز آینده طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی و با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که انجام شده، سعی کرده‌ایم حوضه‌های کرخه، دز و کارون را در یک حالت تثبیت شده نگه داریم تا فشار را از روی مناطقی که در پایین‌دست دچار آب‌گرفتگی شده، کاهش دهیم.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز