معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد:

انتقال ۶ هزار و دویست فرد سیل زده به مناطق امن توسط گروه های امدادی هلال احمر خوزستان/انجام ۳۸۲ سورتی پرواز در ۱۰ روز گذشته

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۰۰:۴۸
کد خبر: ۸۳۳۸۴۶
انتقال ۶ هزار و دویست فرد سیل زده به مناطق امن توسط گروه های امدادی هلال احمر خوزستان/انجام ۳۸۲ سورتی پرواز در ۱۰ روز گذشته
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از 4 تا 24 فروردین ماه بیش از 6 هزار و دویست فرد سیل زده در مناطق مختلف استان خوزستان توسط 6 فروند بالگرد و 22 فروند قایق به مناطق امن منتقل شده اند.

صادق سلامت معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: افراد منتقل شده از مناطق سیل زده شهرستان های شوشتر، شوش، اهواز، دشت آزادگان، حمیدیه و دزفول بوده که به مناطق امن و اردوگاه های اسکان اضطراری و موقت انتقال یافته اند.

او گفت: در این میان، زنان باردار، مردان و زنان سالخورده، کودکان و نوجوانان و اقشار آسیب پذیر بیشترین آمار انتقالی ها هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تعداد پرواز  بالگردهای هلال احمر، افزود: طی 10 روز گذشته 382 پرواز امدادی از آشیانه جمعیت هلال احمر خوزستان به مناطق سیل زده استان برای کمک به آسیب دیدگان انجام شده است.

او با بیان این که 6 فروند بالگرد در مناطق سیل زده استان خوزستان به کار گرفته شده است، ادامه داد: این 382 سورتی پرواز به مدت 177 ساعت انجام شده و 860 نفر از افراد گرفتار در سیل و مصدومان حادثه به مناطق امن و مراکز درمانی منتقل شده اند.

سلامت بیان کرد: در طی این پروازها، 138 هزار کیلوگرم بار از قبیل اقلام امدادی و محموله های غذایی جا به جا شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان اضافه کرد: 883 نفر در مدت توسط قایق های امدادی هلال احمر جابجا و به نقاط امن منتقل شده اند.

او گفت: همچنین دو نفر مصدوم متشکل از یک کودک 9 ماهه با مسمومیت و اسهال خونی شدید و یک مورد ترومای پا منتقل شده است.

سلامت در پایان افزود: در این مدت 11 هزار کیلوگرم اقلام امدادی و 300 کیلوگرم لوازم منزل آسیب دیدگان با قایق های امدادی جا به جا شده است.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز