رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

۴۵ درصد خسارت کشاورزی کشور در خوزستان است/۲۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان دچار خسارت شد/مزارع بیمه شده در سه روز گذشته ۳۷ میلیارد تومان غرامت دریافت کردند

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۲۲:۰۸:۰۳
کد خبر: ۸۳۴۱۷۱
۴۵ درصد خسارت کشاورزی کشور در خوزستان است/۲۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان دچار خسارت شد/مزارع بیمه شده در سه روز گذشته ۳۷ میلیارد تومان غرامت دریافت کردند
کیخسرو چنگلوایی گفت: ۴۵ درصد از کل خسارتی که به بخش کشاورزی کشور وارد شد متعلق به خوزستان و نشان‌دهنده حجم عظیم خسارت در استان است.

کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امشب در گفت‌وگو با خبرنگار برنا با اشاره به پیگیری‌ها برای پرداخت خسارت کشاورزان، اظهار کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان به استان خوزستان برای سیل ۹۷ و فروردین ۹۸ اختصاص پیدا کرد که ۳۷ میلیارد تومان آن در سه روز گذشته پرداخت شد و متعلق به افرادی بود که مزارع کشاورزی خود را بیمه کرده بودند.

او با اشاره به خسارت بسیار سنگین بخش کشاورزی خوزستان، گفت: در سال زراعی 98-97 در سه نوبت استان خوزستان دچار سیلاب شد، که در مجموع ۲۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان دچار آب‌گرفتگی، طوفان و خوابیدگی شدند‌.

چنگلوایی افزود: طبق برآوردهای انجام شده بیش از سه هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خوزستان به‌جز صنایع نیشکری خسارت وارد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این که از مجموع ۸۸۶ هزار هکتار سطح زیر کشت پاییزه خوزستان ۳۴ درصد آن‌ها دچار خسارت شد، اضافه کرد: ۴۵ درصد از کل خسارتی که به بخش کشاورزی کشور وارد شد متعلق به خوزستان است و نشان‌دهنده حجم عظیم خسارت در استان می باشد.

او با اشاره به پیگیری پرداخت خسارت سیل زدگان کشاورزی خوزستان، توضیح داد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان و غیر بیمه‌شدگان توسط وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و پیشنهادی به هیات دولت ارایه شد که بر مبنای آن پرداخت به همه بهره‌برداران بخش کشاورزی که به نوعی دچار خسارت شدند، انجام شود.

 چنگلوایی تصریح کرد: با توجه به این‌که ۱۶۴ هزار هکتار از مزارع گندم خوزستان از بین رفته اما برداشت در خوزستان آغاز شد و تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزار کشاورزی گندم سیل ندیده شهرستان‌هایی که دچار سیل شده‌اند برداشت انجام شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به لزوم وجود یک ستاد برای احیا و بازسازی اراضی کشاورزی خوزستان، بیان کرد: با توجه به این‌که کشت پاییزه بسیاری از کشاورزان از بین رفت باید تمهیدات لازم اندیشیده شود که کشاورزان کشت تابستانه را انجام دهند و زمین‌های کشاورزی آن‌ها احیا شود.

چنگلوایی در پایان افزود: ممنوعیت کشت برنج که در سال‌های گذشته وجود داشت در تلاش هستیم که امسال برداشته شود و کشاورزان به‌راحتی و بدون دغدغه کشت تابستانه را در سطح گسترده انجام دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز