مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک:

سد کرخه به رسالت خویش عمل کرد/تجربه تراز بیش از ۲۲۳ متری سد برای اولین بار/مهار بزرگترین سیلاب با ۸۶۰۰ مترمکعب بر ثانیه/پیش بینی آورد سد به ۱۱ میلیارد متر مکعب

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۴:۳۴:۴۳
کد خبر: ۸۳۵۸۳۸
سد کرخه به رسالت خویش عمل کرد/تجربه تراز بیش از ۲۲۳ متری سد برای اولین بار/مهار بزرگترین سیلاب با ۸۶۰۰ مترمکعب بر ثانیه/پیش بینی آورد سد به  ۱۱ میلیارد متر مکعب
مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با اشاره به ذخیره آب تا حدود۲۲۴ متر گفت: سد کرخه از زمان احداث تا به امروز به خوبی به رسالت خویش عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اندیمشک، محمد یزدانی پور مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه، ظهر امروز ۲۹ فروردین ماه در نشست شورای اداری اندیمشک اظهار کرد: سال ۹۷ در شش ماه نخست با خشک‌سالی کم‌نظیر و در شش ماهه دوم سال با ترسالی بی‌نظیر در حوزه کرخه روبرو شدیم.

او با اشاره به اینکه سد کرخه از بهمن ماه امسال سه سیلاب را مهار  کرد، گفت: دو سیلاب در بهمن ماه با دبی ساعتی ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در ثانیه و سیلاب فروردین با دبی ۸ هزار و ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه مهار شد.

مدیر عامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با اشاره به آورد ۹ میلیارد متر مکعب در حوزه کرخه، افزود: پیش‌‌بینی می‌شود آورد به سد کرخه اندیمشک به بیش از ۱۱ میلیارد متر مکعب برسد.

محمدرضا یزدانی پور با اشاره به سیلاب ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعبی با آورد دو میلیاردی، اضافه کرد: این سیلاب می توانست در ۱۰ روز مرکز و حوزه پایین دست کرخه در خوزستان را در هم بکوبد که سد کرخه در این خصوص به خوبی به رسالت خویش عمل کرد.

او بیان کرد: اگر سیلاب لرستان به واسطه سدها کنترل نمی‌شد یک فاجعه بزرگ و عظیم در ابعاد ملی پدید می‌آمد.

مدیر عامل سد کرخه اندیمشک با اشاره به تراز ۲۲۳ متر و ۸۰ سانتی متر عنوان کرد: در حوزه سد کرخه برای اولین ‌بار این میزان آب در مخزن سد کرخه ذخیره تجربه شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما