مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در گفت و گو با برنا مطرح کرد:

ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری سه هزار نفره برای سیل زدگان شادگان/۵۵۰ سیل زده هویزه به خانه بازگشتند/سیل زدگانی که منازل ایمن ندارند در سالن های ورزشی اسکان داده می شوند

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۴:۰۳:۴۰
کد خبر: ۸۳۵۸۷۸
ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری سه هزار نفره برای سیل زدگان شادگان/۵۵۰ سیل زده هویزه به خانه بازگشتند/سیل زدگانی که منازل ایمن ندارند در سالن های ورزشی اسکان داده می شوند
علی خدادادی گفت: ایجاد یک اردوگاه اسکان اضطراری را با پذیرش سه هزار نفر در ۱۷ کیلومتری مارد پیش بینی کرده ایم که شرایط انتقال سیل زدگان آن روستاها به این منطقه در حال فراهم شدن است.

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب در شهرهای سیل زده خوزستان اظهار کرد: در خصوص شهرستان کارون چند روزی است که از بالادست کارون در شوشتر و شوش وضعیت رو به بهبودی است و کاهش حضور افراد را در اردوگاه های اسکان اضطراری داریم‌.

او گفت: با توجه به بازگشت برخی سیل زدگان به مناطق خود تعداد اردوگاه های اسکان اضطراری هلال احمر در حال حاضر از ۹۲ اردوگاه به ۸۱ اردوگاه کاهش یافته است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر خوزستان افزود: امروز هم خبری به ما رسید که  ۷۵۰ سیل زده در اردوگاه هویزه به ۲۰۰ نفر رسیده اند.

خدادادی اضافه کرد: متاسفانه در پایین دست کارون در شهرستان شادگان، بیش از هشت روستا به دلیل افزایش دبی آب کانال بحره، روستاهای اطراف هور دچار آبگرفتگی شدند و ایجاد یک اردوگاه اسکان اضطراری را با پذیرش سه هزار نفر در ۱۷ کیلومتری مارد پیشبینی کرده ایم که شرایط انتقال سیل زدگان آن روستاها به این منطقه در حال فراهم شدن است.

او با اشاره به وضعیت روستاهای در محاصره سیلاب شهرستان کارون و اقدامات هلال احمر برای این روستاها، توضیح داد: در شهرستان کارون آبگرفتگی روستاها را نداریم بلکه محاصره شدن روستاها را در سیلاب داریم که از طریق بالگرد و قایق در حال امدادرسانی به این روستاها هستیم که البته ممکن است کافی نباشد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان بیان کرد: به دوستان توصیه کردیم تا کسانی که در منطقه هستند بتوانند به صورت استیجاری قایق فراهم کنند و یا از داوطلبان قایق فراهم کنند ما حمایت کنیم تا مشکل مردم برطرف شود.

خدادادی افزود: از نظر مواد غذایی و توزیع اقلام امدادی در این منطقه مشکلی نداریم و هر درخواستی که ساکنان این مناطق داشته باشند با سرعت استجابت می کنیم و اصلا دوست نداریم که مردم سیل زده در شرایط سخت باشند و اجناسی که به هلال‌احمر سپرده می شود متعلق به مردم است.

او بیان کرد: در روزهای آینده و پس از استقرار سیل زدگان در مناطق خود، برنامه ای داریم تا جیره ها و بسته های غذایی یک ماهه و مشوق های را در اختیار آنها قرار دهیم و شرایط روحی و روانی مناسبی را برای استقرار آنها فراهم کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان ادامه داد: در شادگان از طریق بهیاران خانه های بهداشت روستایی و معتمدان محلی به ساکنان روستاهای سیل زده و محاصره در سیل امدادرسانی می کنیم و از هر طریقی که شده نیاز مردم این مناطق را برطرف می کنیم.

خدادادی گفت: مردم از طریق مواکب و ستاد عتبات عالیات و بسیجی عمومی که الان شروع و فراگیر شده در خدمات رسانی به سیل زدگان مشارکت و نیازهای آنها را برطرف می کنند و هلال احمر هم در این زمینه مساعدت و نیازها را برطرف می کند.

او ابراز امیدواری کرد که فضایی که برای کمک رسانی به سیل زدگان در کشور و استان شکل گرفته بعد از سیلاب و بازگشت سیل زدگان به منازل خود همچنان ادامه پیدا کند تا بتوانیم از این مساعدت ها به نفع مردم سیل زده استفاده و شرایط مناسبی را برای زندگی آنها فراهم کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اضافه کرد: هم اکنون ۲۱ هزار نفر از سیل زدگان در این اردوگاه های اسکان اضطراری ساکن هستند‌.

خدادادی در پایان گفت: سیل زدگانی که منازل آنها برای زندگی ایمن نیست در سالن های ورزشی اسکان داده می شوند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما