مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون بیان کرد:

ممنوعیت های کشت در حوزه مارون کمتر می شود/کارت قرمز به کشت های پر مصرف

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۶:۰۵:۰۵
کد خبر: ۸۳۶۴۶۲
ممنوعیت های کشت در حوزه مارون کمتر می شود/کارت قرمز به کشت های پر مصرف
مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون گفت: در شرایط فعلی که وضعیت منابع آب در سد مارون در شرایط خوبی قرار دارد، قطعا ممنوعیت های کمتری را در مقایسه با سال های قبل شاهد خواهیم بود ولی برخی کشت های پرمصرف باز هم با ممنوعیت کشت مواجه هستند.

محمد امین ایزدجو مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: آورد سیلاب در حوضه مارون در سال آبی جاری تا کنون یک میلیارد و هفتصد میلیون متر مکعب بوده که با توجه به ظرفیت مخزن این سد(یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون متر مکعب)، با مدیریت شبانه روزی مجموعه همکاران شرکت و رهاسازی کنترل شده، توانستیم با کمترین میزان خسارت، سیلاب حوضه مارون را به خوبی کنترل کرده و آبگیری لازم در مخزن سد نیز صورت گیرد.

او با اشاره به وضعیت کاملا پایدار سدهای  خوزستان، گفت: سیلاب اخیر در حوضه های آبریز سدهای استان که بر اثر بارش های کم سابقه در خوزستان و استان های مجاور رخ داد، به بهترین شکل ممکن توسط مجموعه سدهای خوزستان مهار و سدها نمره عالی قبولی را در کنترل سیلاب ها گرفتند.

ایزدجو، درخصوص ممنوعیت کشت با توجه به وضعیت خوب منابع آب در سد مارون، توضیح داد: تا کنون دستورالعمل جدید کشت صادر نشده، ولی در شرایط فعلی که وضعیت منابع آب در سد مارون در شرایط خوبی قرار دارد، قطعا ممنوعیت های کمتری را در مقایسه با سال های قبل شاهد خواهیم بود ولی برخی کشت های پر مصرف باز هم با ممنوعیت کشت مواجه هستند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مارون پیرامون اقدامات و کمک های مجموعه این شرکت در امداد رسانی به مناطق سیل زده و مهار سیلاب در استان خوزستان، بیان کرد: همکاران ما در سازمان آب و برق خوزستان و شرکت های تابعه با پشتیبانی شرکت بهره برداری مارون توانستند طی چهار روز تلاش شبانه روزی، کانال چمران را که آب سد کرخه را با دبی خروجی 130 متر مکعب بر ثانیه به شهر اهواز انتقال می داد، را مسدود کنند و از ورود سیلاب و خطر آبگیری و تخلیه پنج منطقه شهر اهواز جلوگیری کنند.

او با بیان این که از ابتدای سیلاب تا کنون ۲۰ تریلی بلوک نیوجرسی، هفت تریلی سنگ لاشه، ۹ تریلی لوله فولادی قطر ۲۰۰۰ میلی متر، دو دستگاه بیل زنجیری، دو دستگاه کامیون کمپرسی و مبلغ ۳۱ میلیون تومان کمک های نقدی پرسنل شرکت بهره برداری مارون به مناطق سیل زده ارسال شده است، تاکید کرد: این شرکت تا پایان بحران سیلاب در کنار مردم عزیز مناطق سیل زده حضور دارد.

محمد امین ایزدجو، در تشریح وضعیت فعلی آبگیری سد مارون گفت: در حال حاضر ورودی آب به سد مارون ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آب از سد نیز ۵۷ متر مکعب بر ثانیه است، و نیروگاه سد مارون هم در مدار قرار دارد؛  میزان آب ذخیره شده فعلی در سد مارون یک میلیارد و پنجاه میلیون متر مکعب است، که با ادامه روند آبگیری به امید خدا تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، حجم کامل سد مارون را پر خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مارون با اشاره به کسب مقام نخست سد مارون در بازدیدهای نوروزی در بین مجموعه سدهای استان خوزستان، تعداد بازدیدهای نوروزی از مجموعه سد و پلاژ مارون از دوم تا شانزدهم فروردین ماه را، ۲۳۱۰۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل ۹ درصد افزایش داشته و این در شرایطی بوده که به علت بارندگی و لغو بازدید ها، این رقم می توانست افزایش بیشتری داشته باشد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون در پایان با اشاره به پایداری کامل سدهای خوزستان گفت: مردم به شایعات توجه نداشته باشند و اخبار را فقط از رسانه های معتبر و درگاه های سازمان آب و برق خوزستان دنبال کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز