مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

محور اهواز به خرمشهر باز است/مسیر آبادان-اهواز همچنان مسدود است

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۱۷:۲۵:۳۳
کد خبر: ۸۳۶۷۰۸
محور اهواز به خرمشهر باز است/مسیر آبادان-اهواز همچنان مسدود است
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای و ایجاد سیل بند خاکی در حدود یک کیلومتر، از ورود آن به جاده اهواز به خرمشهر جلوگیری به عمل آمد و این مسیر باز است.

غلامعباس بهرامی نیا مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ساعتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در اهواز با بیان اینکه این سیل بند به صورت مداوم در حال ترمیم است، اظهار کرد: در 40 کیلومتری محور اهواز به خرمشهر، به دلیل طغیان رودخانه کارون، آب به سطح جاده رسیده است اما با تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده ای و ایجاد سیل بند خاکی در حدود یک کیلومتر، از ورد آن به جاده جلوگیری به عمل آمد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: شرایط این محور بستگی به مقدار آب اطراف جاده دارد و این احتمال وجود دارد که آب وارد جاده شود اما تا کنون مشکلی نداشته ایم.

او با اشاره به شرایط محور آبادان-ماهشهر، گفت: این محور نیز دچار آبگرفتگی نشده و تردد به شکل عادی در جریان است و برای پیشگیری از احتمال آبگرفتگی، نیروهای راهداری در حال ایجاد سیل بند خاکی هستند که با ایجاد این سیل بندها جاده از خطرآبگرفتگی در امان خواهد ماند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: در محور دارخوین به سمت شادگان نیز آب وارد جاده شده است اما برای تردد مشکلی وجود ندارد؛ در صورتی که سطح آب بیشتر شود و ایمنی جاده را کاهش بدهد حتما این محور مسدود خواهد شد.

او اضافه کرد: اگر مجبور به انسداد این محور شدیم، مسیرهای جایگزین، جاده آبادان به سمت سه راهی خور دورق به سمت شادگان و از سمت اهواز نیز مسیر بندر امام خمینی(ره) - سه راهی خور دورق و شادگان خواهد بود.

بهرامی نیا در بخش دیگری از صحبت هایش بیان کرد: یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از هفت استان به منظور کمک از جمله ایجاد سیل بند و استحکام بخشی سیل بندها وارد استان شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تاکید کرد: تا رفع کامل آبگرفتگی جاده ها امکان ترمیم آنها وجود ندارد.

او تصریح کرد: باید تلاش کنیم آب های جاری در سطح استان به شکلی هدایت بشوند که مشکلی برای جاده ها و اختلالی در تردد خودرو ها نداشته باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در پایان گفت: رانندگان می توانند از طریق سامانه تلفن گویا 141، اپلیکیشن 141، سامانه پیامکی 1000141 و کانال تلگرامی"راه" اطلاعات مسیرهای تردد خود را جستجو و سفر ایمنی را آغاز کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما